جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 15 مرداد 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

نظام توزیع اصلاح شود/ دولت به جای دخال باید تنظیم بازار به فعالان صنفی بسپارد

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان آهن و فولاد تهران گفت:در بازارآهن و فولاد بورس کالا و برخی شرکتهای نیمه دولتی با داشتن امتیاز امضاهای طلایی ، شرایط بازار را کنترل و قیمت ها را افزایشی می کنند که  انتظارما از رئیس جمهور این است مسیر توزیع آهن و فولاد را از دست کسانی که جایگاهی واقعی در توزیع ندارند خارج کند تا مصرف کننده نهایی هم زیان نبیند.

حمیدرضا رستگار در گفتگو با پایگاه خبری فولادبان افزود: طبق اصل 44 قانون اساسی صنوف و اتحادیه های بخش خصوصی از رئیس جمهور انتظاردارند توجه و اهمیت ویژه ای برای این بخش قایل شود ودولت نیز برای موفقیت اقتصادی خود، بخش خصوصی به ویژه صنایع  فولادی را و مسیر توزیع آهن و فولاد را در ارجحیت کاری خود قرار دهد.

وی ادامه داد: دولت باید مسیر توزیع آهن و فولاد را از دست کسانی که جایگاهی واقعی در توزیع ندارند خارج کند زیرا در شرایط حاضر شاهدیم تغییر، رشد و افزایش قیمتها در بازار داخلی به دلیل حضور افرادی است که در مسیر توزیع هیچگونه وجاهت قانونی ندارند، ولی بازار را به دست گرفته اند و کنترل می کنند. اگر قرار است عرضه و تقاضا واقعی باشد باید قیمتها هم واقعی باشد.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان آهن و فولاد تهران تصریح کرد: متاسفانه در بازار آهن و فولاد برخی شرکت های نیمه دولتی و یا حتی بورس کالا وجود دارند که از امضاهای طلایی برخوردارند و توانسته اند با ورود به بازار، شرایط بازار را به هم بریزند.

رستگار گفت: انتظار ما از رئیس جمهور این است که در خصوص مسیر توزیع و نظام توزیع مسیر قانونی و مشخص باشد که در این مسیر تولید کننده کار خودش را بخوبی انجام دهد و توزیع کننده هم به درستی مسئولیت توزیع را داشته باشد تا مصرف کننده نهایی دچار خسران و ضرر نشود.

وی افزود: وقتی مسیر توزیع مشخص باشد اتحادیه توزیع کنندگان آهن باید پاسخگو باشد ولی در شرایط حاضر اصلا نمی دانیم تنظیم بازار ، تعیین قیمت و عرضه و تقاضا بر چه اساسی است که در قبال آن احساس مسئولیت داشته باشیم ، ما بعنوان مسئول این حوزه از خیلی از موضوعات و اتفاقات پشت پرده بی اطلاعیم و انتظار داریم رئیس جمهور این مسیر درست را نگذارد به بیراهه برود.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان آهن و فولاد تهران تاکیدکرد: این اتفاقات در بازار آهن و فولاد تاکنون افتاده وشمار زیادی از فعالان و همکاران این صنف ضرر و زیانهای کلان دیده اند و بعضا دچار بی برنامگی شده اند و حتی سرمایه هایشان را در کارهای دیگر بکار گرفته اند که این صدمه سختی به بازار و صنعت فولاد می زند.

رستگار در پایان افزود: انتظار ما از رئیس جمهور سیزدهم این است که مسیرتوزیع  اصلاح شود و ما نیز امادگی همکاری برای اصلاح این وضع باوجود چندین هزار واحد صنفی در تهران و استانها برای ثبات و توسعه اقتصادی این بخش هستیم .

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors