جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 13 مرداد 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

لزوم متوقف کردن صدور بخشنامه‌های متعدد در بورس کالا/ کانال‌های ارتباطی دولت فاسد است

یک فعال صنعت فولاد با انتقاد از کانال‌های ارتباطی تولیدکنندگان زنجیره فولاد و ملت با دولت، گفت: لازم است در دولت آینده از صدور بخشنامه‌ها و مصوبه‌های متعدد جلوگیری شود.

محمد ابویی در گفتگو با فولادبان در رابطه با انتظارات فعالان زنجیره فولاد از دولت جدید گفت: اولویت دولت آینده باید مردمی کردن کانال‌های ارتباطی است چراکه تولیدکنندگان دولتی این کانال‌های ارتباطی را به سمت خودشان برگردانده‌اند و ارتباط‌های رئیس جمهور، ارتباط‌هایی می‌شود که فقط گزارش‌های خاصی به وی ارائه می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: با وجود این کانال‌های خاص، ارتباط مردم با دولت به صورت خاص درآمده و به همین جهت، تصمیم‌ها اشتباه گرفته می‌شود. بنابراین، خواسته ما از دولت این است که کانال‌های ارتباطی، شفاف و مردمی شود.

این فعال صنعت با اشاره به اینکه انجمن‌ها می‌توانند کانال‌های ارتباطی مناسبی بین مردم و فعالان صنعت با دولت باشند، تأکید کرد: این مسئله به شرطی اتفاق می‌افتد که انجمن‌ها برای کانال‌سازی به وجود نیامده باشند چراکه در این چند سال گزارش‌هایی حتی به مقام معظم رهبری داده شده است که آمارهای صادرات در آن اشتباه است؛ به نحوی که برخی از شرکت‌ها که زیان‌ده بودند، در حال حاضر، سودهای هنگفتی دارند.

ابویی گفت: این مسائل ناشی از به هم ریختن عدالت اجتماعی است که امیدوار هستیم این کانال‌های ارتباطی با دولت سالم‌تر شوند و فروش دلاری از سفره مردم جمع شود و به ریال بها داده شود تا قیمت کالاهای داخلی تحت عنوان قیمت دستوری از سفره مصرف‌کنندگان نهایی زنجیره فولاد کاسته شود.

وی تصریح کرد: در هیچ نقطه از جهان این اجازه به فروشنده داده نمی‌شود که قیمتی برای خریدار تعیین کند، اما دلال‌ها در بازار ایران قیمت‌ها و دستورالعمل‌ها را تعیین می‌کنند و در حال حاضر، در وزارتخانه هم دیده می‌شود که تمامی مافیا کانال‌های خاصی دارند که همه این کانال‌ها باید به کانال‌های مردمی تبدیل شوند.

این فعال صنعت فولاد با اشاره به اهمیت ارائه اطلاعات صحیح به مسئولان توسط انجمن‌ها افزود: اگر اطلاعات درستی به مسئولان برسد و رئیس جمهور از مدیران دست‌پاک و با تجربه سالم استفاده کند تا این افراد به بهترین شکل بتوانند تأثیر مورد نظر خود را روی صنعت بگذارند و وضعیت را دگرگون کنند.

ابویی در پایان تصریح کرد: رئیس جمهور آینده باید در نظر داشته باشد که برخی از شرکت‌ها عرضه‌های خاصی در بورس دارند تا از خودشان رفع تکلیف کنند که این مسائل باید به طور کامل کنار گذاشته شوند و علاوه بر این، باید جلوی مصوبات متعدد گرفته شود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors