سرمایه‌گذاری 7.7 میلیارد دلاری بزرگترین شرکت فولاد جهان برای کاهش آلایندگی‌ها

بزرگترین شرکت فولاد جهان قصد دارد برای کاهش آلایندگی‌ها در تولید فولاد 7.7 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کند.

به گزارش فولادبان؛ شرکت Baowu Steel Group بزرگ‌ترین شرکت فولادساز دنیا برای پیگیری پروژه‌های خنثی کربن و کمک به چین در کاهش انتشار گلخانه‌ها، صندوق سرمایه‌گذاری با تمرکز بر پروژه‌های انرژی پاک تأسیس کرده است.

این صندوق فرصت‌های سرمایه‌گذاری در زمینه انرژی‌های پاک، فناوری سبز، حفاظت از محیط زیست و کنترل آلودگی را دنبال خواهد کرد.

این شرکت دولتی در بیانیه‌ای اعلام کرد که هدف آن درنهایت جمع‌آوری 50 میلیارد یوان (7.73 میلیارد دلار) همراه با شرکایش است. هدف مرحله اول جمع‌آوری کمک مالی 10 میلیارد یوان است.

این صندوق به بزرگترین نوع خود در چین تبدیل خواهد شد، زیرا انتشاردهنده بزرگ دی‌اکسید کربن در جهان تلاش‌های خود را برای رسیدن به هدف خنثی‌سازی کربن در دهه‌های آینده افزایش می‌دهد.

این صندوق فرصت‌های سرمایه‌گذاری در زمینه انرژی‌های پاک، فناوری سبز، حفاظت از محیط زیست و کنترل آلودگی را دنبال خواهد کرد. همچنین پروژه‌های با کیفیت بالا در انرژی باد و خورشید را پیگیری خواهد کرد.

دینگ هایفنگ، مشاور شرکت مشاوره مالی Integrity مستقر در شانگهای گفت فولادسازان، به عنوان یکی از بزرگترین منتشرکننده‌های گازهای گلخانه‌ای، در کاهش آلودگی با مشکلات مواجهند. آنها می‌توانند با سرمایه‌گذاری در پروژه‌های انرژی پاک، سودآوری خود را افزایش دهند و با استفاده از برخی از فن‌آوری‌های توسعه‌یافته، اتکای خود را به زغال‌سنگ به عنوان منبع انرژی کاهش دهد.

شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین در یک سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سپتامبر سال گذشته، متعهد شد که این کشور قصد دارد تا سال 2060 خنثی از کربن باشد.

طبق توافقنامه اقلیمی پاریس، چین قبل از کاهش صفر تا 30 سال آینده، تلاش خواهد کرد تا حداکثر میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش دهد.

برای دستیابی به این اهداف، پکن مجبور است اکثر تأسیسات تولید سوخت فسیلی خود را محدود کند و نصب تجهیزات انرژی پاک و تجدید پذیر طبیعت به شدت افزایش دهد.

در چین، صنعت فولاد دومین بزرگترین عامل انتشار دی‌اکسید کربن، پس از بخش انرژی است.

طبق اعلام شرکت مشاوره جهانی Bain & Co، سال گذشته، کارخانه‌های تولید فولاد چین 1.9 میلیارد تن دی‌اکسید کربن تولید کردند.

این کشور مسئول 10 میلیارد تن انتشار دی‌اکسید کربن سالانه، یا حدود 30 درصد از کل جهان است.

شرکت Baowu در سال 2016 با ادغام گروه Baosteel مستقر در شانگهای و همتای دولتی آن Wuhan Iron & Steel تأسیس شد. این اقدام بخشی از ادغام شرکت‌های بزرگ دولتی فولاد با هدف کنترل تولید و کاهش ظرفیت مازاد بود.

Baowu که سال گذشته 115 میلیون تن فولاد تولید کرد پیش از این گفته بود که هدف آن کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در سال 2023 است و هدف نهایی آن دستیابی به خنثی شدن کربن تا سال 2050 است.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *