متال ماینر: برخلاف سایر نقاط جهان، بازار فولاد چین به طرز شگفت انگیزی ثابت است

نشریه متال ماینر در جدیدترین تحلیل خود از بازار چین مطرح کرده است که بازار فولاد این کشور بر خلاف سایر نقاط جهان ثابت است.

به گزارش فولادبان؛ نشریه متال ماینر در تحلیلی نوشته است: بازارهای مواد اولیه تولید فولاد و محصولات فولادی نهایی در چین در حال حاضر در حالت واقعی جریان دارند.

از یک سو، بهبود جدی اقتصاد چین از همه‌گیری کرونا، از افزایش سریع قیمت مواد اولیه مانند سنگ‌آهن و زغال‌سنگ کک‌شو پشتیبانی کرده است. قیمت محصولات فولادی تمام‌شده مانند میلگرد و کویل نورد گرم نیز افزایش یافته است.

اما از سوی دیگر، سیاست‌های اخیر پکن در مورد جلوگیری از تولید فولاد و کنترل انتشار گازهای گلخانه‌ای، پویایی جدیدی ایجاد کرده است و قیمت‌های فولاد باید به تبع انتظار کاهش تولید افزایش پیدا کند و در عین حال قیمت مواد اولیه را کاهش دهد زیرا انتظار می‌رود تقاضای مواد اولیه کاهش یابد.

اما تاکنون قیمت سنگ‌آهن و زغال‌سنگ کک‌شو عملکرد خوبی داشته است. این امر علی‌رغم تصمیم پکن در جلوگیری از واردات زغال‌سنگ کک‌سازی و زغال‌سنگ حرارتی از استرالیا بوده که سبب وابستگی شدید به منابع اندونزی در سال جاری شده است. این امر باعث شده است که واردات چین از همسایه نزدیکش به سطح بی‌سابقه‌ای برسد.

نرخ بهره‌برداری از ظرفیت در 247 کوره بلند چین اخیراً به 86 درصد رسید که هنوز هم پایین‌تر از سطح یک سال قبل است. این نشان می‌دهد که اگرچه کارخانه‌های چینی از تقاضای ثابت برخوردار هستند، اما زنجیره تأمین تا حد زیادی از تأثیر همه‌گیری سال گذشته بهبود یافته است.

علاوه بر این، کاهش رشد اقتصادی چین سبب کاهش تقاضا برای فولاد شده است.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *