جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 20 تیر 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

سقوط متوالی معاملات آتی سنگ آهن در چین

معاملات آتی سنگ‌آهن چین چهارمین هفته متوالی نزولی را پشت سر گذاشت.

به گزارش فولادبان؛ معاملات آتی سنگ‌آهن در چین روز جمعه سقوط کرد تا چهارمین سقوط هفتگی متوالی خود را ثبت کند.

نگرانی در مورد سیاست پکن برای کنترل تولید فولاد، تقاضا برای مواد اولیه فولاد را تحت‌الشعاع قرار داده و سودهایی را که در اوایل هفته گذشته ثبت شده بود، خنثی کرد.

مؤسسه SinoSteel Futures در یادداشتی پیش‌بینی کرد عرضه سنگ‌آهن از سوی چهار غول معدنی بزرگ جهان در نیمه دوم سال 2021 به میزان قابل‌توجهی افزایش یابد.

در این یادداشت اضافه شده است: اگر کنترل‌های تولید فولاد چین در ارتباط با محیط زیست به طور دقیق اجرا شود، بازار ممکن است با عرضه بیش از حد از سنگ‌آهن مواجه شود.

روز جمعه معاملات آتی سنگ‌آهن در بورس کالای دالیان، برای تحویل در سپتامبر، با کاهش 3.7 درصدی به 1،163 یوان (179.25 دلار) در هر تن رسید تا هفته را با افت 1.6 درصدی پایان برساند.

بر اساس گزارش مؤسسه استیل هوم، قیمت‌های نقدی سنگ‌آهن با عیار 62 درصد برای تحویل به چین در روز جمعه 219 دلار در هر تن و بدون تغییر بود. قیمت معاملات آتی زغال‌سنگ کک‌شو در بورس دالیان هم با 1.1 درصد کاهش به 1857 یوان در هر تن رسید. قیمت معاملات آتی زغال‌سنگ هم با 1.6 درصد کاهش به 2495 یوان در هر تن رسید.

داده‌های مؤسسه Mysteel هم نشان داد میزان استفاده از ظرفیت کوره‌های بلند در 247 کارخانه تولید فولاد چین از 81 درصد جمعه هفته قبل به 86 درصد در روز جمعه گذشته رسید، اما هنوز بسیار پایین‌تر از سطح مشابه سال قبل بود.

قیمت میلگرد معامله‌شده در بورس شانگهای برای تحویل در ماه اکتبر، با 0.3 درصد افزایش به 5428 یوان در هر تن رسید. قیمت کویل نورد گرم که در بخش تولید استفاده می‌شود، در زمان بسته شدن بازار در روز جمعه با 0.4 درصد افزایش به 5795 یوان در هر تن رسید. قیمت میلگرد و کویل نورد گرم به ترتیب 5.9 و 7 درصد در یک هفته اخیر افزایش یافتند.

معاملات آتی فولاد ضدزنگ شانگهای برای تحویل در ماه آگوست هم با جهش 1.6 درصد به 17360 یوان در هر تن رسید.

داده‌های اداره آمار چین نشان داد که قیمت فولاد تولید چین در ماه ژوئن در پی تلاش‌های دولت برای مهار قیمت کالاها با سرعت کمتری افزایش یافته است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors