جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 15 تیر 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

رشد جاندار بورس در چهارمین روز معاملاتی/ بازار به حذف دامنه نوسان واکنش مثبت نشان داد

بازار سرمایه در چهارمین روز معاملاتی هفته با واکنش مثبت به خبر حذف دامنه نوسان رشد جانداری داشت و شاخص کل بیش از 26 هزار واحد افزایش یافت.

به گزارش فولادبان؛ بازار سرمایه امروز هم به روند صعودی روز گذشته خود ادامه داد و شاخص کل بیش از 2 درصد رشد کرد. با اینکه دو روز اول معاملاتی منفی آغاز شد، روز گذشته و امروز، بازار دوباره به روند صعودی خود بازگشت. به گفته کارشناسان، با تأیید خبر حذف تدریجی دامنه نوسان معامله‌گران بازار به سمت خریداری سهام شاخص‌ساز روی آورده‌اند و علاوه بر این، بسیاری از سهم‌های کوچک که در صف‌های فروش قفل بودند، امروز به صف خرید تبدیل شدند. با توجه به اینکه همچنان دلار در بازار ثابت مانده و خبری از مذاکرات برجام نیست، انتظار تغییر چندانی در بازار نمی‌رود.

شاخص کل بورس با رشد 26 هزار و 570 واحدی خود، امروز روی خانه یک میلیون و 281 هزار و 131 واحدی ایستاد و شاخص کل هم‌وزن با بالا آمدن 5 هزار و 153 واحدی، در ارتفاع 391 هزار و 623 واحدی به کار خود پایان داد. در این میان، شاخص فلزات اساسی هم با رشد سهم‌های بزرگ خود 37 هزار و 89 واحد بالاتر آمد و رقم 989 هزار و 382 واحد را نشان داد.

در جریان معاملات روز جاری، نمادهای «ومدیر»، «ولکار»، «شستا»، «فملی»، «برکت»، «فولاد» و «شپنا» بیشترین تراکنش را داشتند که به جز «برکت»، همه نمادها در رنج مثبت معامله می‌شدند. نمادهای «فارس»، «فولاد»، «فملی»، «شستا»، «پارسان»، «وغدیر» و «شپنا» بیشترین تأثیر مثبت را روی روند حرکت شاخص گذاشتند و سه گروه فلزات اساسی، شیمیایی و چندرشته‌ای صنعتی برترین گروه‌های معاملاتی بودند.

امروز، نمادهای فولادی مورد اقبال بازار قرار گرفته بودند و در این میان، نمادهای «فجر»، «فولاد»، «فولاژ»، «کاوه» و «کویر» همگی بالای 4 درصد رشد کردند. نماد معدنی «کچاد» هم در گروه کانه فلزی رشد خوبی داشت و در بازار فرابورس هم نماد «ذوب» رشد قیمت 2.5 درصدی در سهام خود تجربه کرد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors