جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 13 تیر 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

بازار فولاد چین در ماه جولای تضعیف می‌شود

گزارش S&P Global Platts Analytics پیش‌بینی کرده است که بازار فولاد چین در ماه جولای ضعیف شده و تقاضا در این بازار کاهش خواهد یافت.

به گزارش فولادبان و به نقل از S&P Global Platts Analytics؛ انتظار می‌رود سفارشات، تولید و قیمت فولاد در چین در ماه جولای متعادل شوند که ناشی از کاهش تقاضای فصلی و افزایش موجودی‌ها است.

ماه جولای می‌تواند یکی از ضعیف‌ترین ماه‌های سال برای تقاضای فولاد در چین باشد زیرا هوای گرم و بارانی فصلی، فعالیت‌های پایین‌دست، مانند ساخت‌وساز را محدود می‌کند.

شرایط سخت‌تر اعتباری و وخیم‌تر شدن فضای روانی بازار که قبلاً روی تقاضای فولاد و قیمت‌ها تأثیر می‌گذاشتند، به این مسئله دامن زده است.

حاشیه سود تولید میلگرد در چین در ژوئن به طور متوسط 30 دلار در هر تن در مقایسه با 149 دلار در هر ماه در ماه مه بود و در هفته آخر مه به زیر نقطه سربه‌سر رسید.

حاشیه سود کویل نورد گرم هم در ژوئن به طور متوسط 62 دلار در هر تن بود، در حالی که در ماه مه 155 دلار در هر تن بود. علت کاهش حاشیه سود تولید فولاد، افت قیمت آن و بالا بودن قیمت سنگ‌آهن و قیمت زغال‌سنگ کک‌شو است.

تولید فولاد چین ممکن است در ماه جولای اندکی کاهش یابد اما انتظار می‌رود که با کاهش تقاضای پایین‌دست و افزایش موجودی فولاد، همچنان قوی باقی بماند.

بر اساس اطلاعات انجمن آهن و فولاد چین، موجودی کویل نورد گرم در 24 ژوئن به 3.78 میلیون تن افزایش یافت، در حالی که یک ماه قبل 3.5 میلیون تن بود.

موجودی میلگرد در آن روز 7.63 میلیون تن بود، در حالی که حدود یک ماه قبل از آن 7.47 میلیون تن بود.

در سمت مصرف‌کننده نهایی، فعالیت تولید در ماه ژوئن در اثر کرونا در چین و خارج از چین ضعیف شد، اگرچه ضعف قیمت فولاد به کاهش فشار تورم هزینه کمک کرد.

شاخص مدیران خرید که توسط اداره ملی آمار چین منتشر شد، در ماه ژوئن به پایین‌ترین سطح چهارماهه یعنی 50.9 واحد رسید. تولید نیز در کمترین میزان چهارماهه بود، در حالی که سفارشات صادرات برای دومین ماه متوالی کاهش یافت.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors