جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

اروپا رسماً تعرفه واردات فولاد را سه سال دیگر تمدید کرد

کمیسیون اروپا (EC) در اطلاعیه‌ای تمدید اقدامات حمایتی کنونی در مورد فولاد وارداتی به اتحادیه اروپا را رسماً تأیید کرد.

این کمیسیون اعلام کرد، تعرفه‌های اعمال‌شده بر روی 26 محصول فولادی واردشده به اتحادیه اروپا تا 30 ژوئن 2024 برقرار است و حجم سهمیه محصولات نسبت به سال گذشته 3 درصد افزایش می‌یابد.

کمیسیون اروپا قوانین مربوط به سیاست‌های واردات فولاد به اتحادیه اروپا را برای سه سال آینده به طور رسمی منتشر کرده است: باقی ماندن سیاست‌های تعرفه‌ای برای همه 26 گروه محصولات فولادی، منوط به بررسی سالانه. این سیاست حمایتی گسترده که معامله گران و مصرف‌کنندگان را در برابر کارخانه‌های فولادی قرار می‌دهد، از اول جولای رسماً اجرا می‌شود.

مقررات جدید از این نظر متفاوت است که سهمیه نرخ تعرفه سالانه که برای مدیریت واردات استفاده می‌شود، از این پس به جای 5 درصد افزایش سالانه، سالانه 3 درصد افزایش می‌یابد.

کمیسیون اروپا به دلیل آنچه وضعیت مالی شکننده صنعت فولاد اتحادیه خوانده، سیاست‌های حمایتی را تمدید کرده است. اتحادیه اروپا در 11 ژوئن سازمان تجارت جهانی را از تمایل خود برای تمدید سیاست‌های حمایتی مطلع کرد که در 18 ژوئن توسط کشورهای عضو تصویب شد.

انجمن تولیدکنندگان فولاد اروپا، یوروفر، از تمدید این طرح استقبال کرد. آکسل اگرت، مدیرکل یوروفر گفت: شرایطی که در ابتدا نیاز به راه‌اندازی سیاست‌های حمایتی داشت از جمله ظرفیت مازاد جهانی فولاد و تعرفه‌های ایالات متحده، هنوز ادامه دارد.

سیاست‌های حمایتی فعلی در جولای 2018 برای محافظت از بازار اتحادیه اروپا در برابر انحراف جریان تجارت پس از اعمال تعرفه بر واردات فولاد توسط ایالات متحده در مارس همان سال، اعمال شد.

این سیاست‌های اگرچه مورد استقبال فولادسازان قرار گرفت، اما مورد پسند بازرگانان قرار نگرفت، زیرا پیش‌بینی می‌کنند فشار بیشتری بر قیمت‌ها در بازار وارد خواهد آمد.

یکی از بازرگانان اتحادیه اروپا گفت: من می‌فهمم که این تصمیم برای حمایت از صنعت فولاد و نه از مصرف‌کنندگان نهایی گرفته شده است. این سیاست، قیمت را بسیار بالا نگه می‌دارد و تورم و نوسانات قیمت فولاد را تغذیه می‌کند. اگر همه تعرفه‌های ضددامپینگ را به این موارد اضافه کنید، می‌توانید فکر کنید که ما در پایان تجارت آزاد زندگی می‌کنیم، جایی که همه می‌خواهند از صنعت فولاد خود محافظت کنند.

یکی از خریداران فولاد ایتالیایی این تمدید را یک فاجعه خواند و گفت: کارخانه‌های اتحادیه اروپا نمی‌توانند تمام محصولات مورد نیاز ما را ارائه دهند. امسال برای خدمات آنها با تأخیرهای باورنکردنی و سفته‌بازی‌های غیرعادی سال افتضاحی بود: ما واقعاً نگران ماه‌های آینده هستیم.

امسال در اروپا هم قیمت محصولات فولادی تخت و هم بلند، به بالاترین سطح خود رسیده است، همانطور که در ایالات متحده نیز اتفاق افتاد. خریداران فولاد هم از افزایش قیمت‌ها و هم در مورد دشواری یافتن مواد نگرانند.

طبق گزارش Platts، قیمت فولاد در اتحادیه اروپا به بالاترین سطح تاریخی خود رسیدند.

انجمن مصرف‌کنندگان فولاد مستقر در بروکسل که نماینده حلقه میانی زنجیره تأمین (واردکنندگان، توزیع‌کنندگان، بازرگانان و پردازنده‌ها) است، اعلام کرد: این غیر قابل درک است که اتحادیه اروپا تصمیمی بگیرد و هر آنچه در پایین‌دست جریان دارد را نادیده بگیرد و به کمبود آشکار مواد و زمان تحویل استثنایی طولانی که علت افزایش روزافزون قیمت‌ها است توجه نمی‌شود.

واقعیت اقتصادی این تصمیم این خواهد بود که تعداد بی‌شماری از شرکت‌های فرآوری فولاد اروپایی که امروز به شدت به مواد اولیه نیاز دارند، فقط بخشی از نیاز فولادی خود را دریافت می‌کنند که خیلی دیرتر و با قیمت بسیار بالاتر به آنها تحویل داده می‌شود.

کمیسیون اروپا در سند سیاستی خود، ادعا کرده که افزایش قیمت فولاد که اخیراً در بازار فولاد اتحادیه مشاهده شده است، نمی‌تواند نتیجه این سیاست‌های باشد زیرا چنین قیمت‌های بالایی نیز در بازارهای جهانی حاکم است.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors