جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 06 تیر 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

بایدن در مذاکرات تعرفه‌های فولادی با اروپا با معمای تغییرات آب و هوایی روبرو است

دولت بایدن برای حل اختلافات برجسته با اتحادیه اروپا در مورد تعرفه‌های فولاد و آلومینیوم که از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق به ارث رسیده با معضل انتشار گازهای آلاینده مواجه است.

بایدن آمریکا فولاد تعرفه اروپا

به گزارش پلتس، بر اساس بیانیه 15 ژوئن، مقامات ایالات متحده و اتحادیه اروپا برای حل اختلافات موجود در مورد تعرفه‌های فولاد و آلومینیوم که در دولت قبلی ایالات متحده وضع شده است، تلاش خواهند کرد. با این حال، دولت بایدن با فشار تولیدکنندگان و کارگران فولاد برای ادامه اقدامات برای مهار ظرفیت تولید بیش از حد جهانی فولاد و حل نابرابری‌های ادعایی بازار روبرو است.

به گفته توماس کوخ بلانک، مقام ارشد اندیشکده Rocky Mountain، هدف اعلام شده صنعت فولاد برای مهار ظرفیت مازاد تولید با خواست جو بایدن در مقابله با انتشار گازهای آلاینده در تضاد است. در حالی که تولیدکنندگان فولاد از کمبود انگیزه‌های دولت برای انتقال دارایی‌های موجود ابراز تأسف می‌کنند، آن‌ها در تلاشند نوآوری و سرمایه‌های جدیدی تولید کنند که فولاد کم‌کربن یا صفر تولید می‌کند.

در حال حاضر، گرایش صنعت به سمت فناوری سبز هرگونه تمایل تولیدکنندگان فولاد ایالات متحده برای جلوگیری از ورود ظرفیت‌های جدید را کاهش می‌دهد.

بلانک افزود: شما برای حل ظرفیت مازاد اولویت سیاسی دارید. وقتی شروع به کربن‌زدایی در بخش فولاد می‌کنید، اهمیت آن بیش از پیش خواهد شد. درنهایت شما می‌توانید ظرفیت مازاد بیشتری را مدیریت کند. مدیریت ظرفیت مازاد کاری است که نظام سرمایه‌داری برای صدها سال انجام داده است. می‌دانید، شرکت‌ها ورشکسته می‌شوند. البته این چیزی نیست که صنعت فولاد برای آن لابی می‌کند.

دولت ترامپ با توجیه امنیت ملی 25 درصد تعرفه بر واردات فولاد و 10 درصد تعرفه بر واردات آلومینیوم اعمال کرد. کوین دمپسی، رئیس موسسه آهن و فولاد آمریکا، در مصاحبه‌ای گفت: حل اختلاف تعرفه‌های فولاد تا پایان سال 2021 یک دستور طولانی خواهد بود. این گروه تجاری بدبین است که در مهلت مقررشده معیار تجاری متفاوتی برای رفع ظرفیت مازاد تنظیم شود.

دمپسی افزود: تلاش واقعی دولت ایالات متحده برای همکاری با اتحادیه اروپا وجود دارد اما من فقط می‌خواهم هشدار دهم که انجام این کار آسان نیست.

تولیدکنندگان و فولادسازان از دولت بایدن خواسته‌اند که تعرفه‌ها را حفظ کند و استدلال می‌کنند این اقدامات در مقابله با ظرفیت تولید مازاد جهانی توسط بازارهای رقیب مانند چین موفق بوده است.

تعرفه‌های فولادی به طور خاص اولویت دیگر بایدن را که مقابله با انتشار دی‌اکسید کربن است، محقق کرده‌اند. تولید فولاد در چین بیشتر از تولید ایالات متحده دارای کربن است. دانشگاهیان متمایل به چپ، از جمله یکی از اعضای تیم انتقالی بایدن، گفته‌اند که دولت باید تعرفه‌های ترامپ را با سیاست‌های جایگزین فولاد داخلی در حالی که با بازارهای بالقوه کثیف‌تر فولاد روبرو می‌شوند، جایگزین کند.

بلانک گفت: از قضا، این سیاست باعث شده که فولاد ایالات متحده رقابت‌پذیرتر شود و فولاد ایالات متحده از CO2 رد پای کمتری نسبت به چینی‌ها برخوردار باشد.

برخی از ناظران در مورد احتمال حل گفتگوهای تجاری تا پایان سال خبر می‌دهند. دانیل کنیسترا، وکیل تجارت مستقر در واشنگتن، در مصاحبه‌ای گفت که رویکرد دولت بایدن در مذاکرات تجاری با اروپا این تصور را ایجاد کرده است که احتمالاً در سال 2021 به نتیجه موفقیت‌آمیز خواهند رسید. چنین مصوبه‌ای می‌تواند جایگزینی تعرفه‌ها با اقدامات جدیدی باشد که فولاد را به طور خاص هدف قرار می‌دهد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors