جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 03 تیر 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

کاهش نقش چین در تجارت جهانی آهن خام

واردات آهن خام و سایر مواد جایگزین قراضه آهنی توسط چین در ماه مه افزایش یافت، این اولین افزایش متوالی در نیم سال اخیر است، اما حجم آن در پایین‌ترین سطح از اواخر سال 2019 باقی مانده است.

آهن اسفنجی

به گزارش آرگوس، بر اساس داده‌های گمرک چین، مجموع واردات آهن اساسی خام (BPI)، آهن احیای مستقیم یا آهن اسفنجی (DRI) و بریکت گرم آهن اسفنجی (HBI) در ماه مه با 15 درصد افزایش نسبت به ماه آوریل به 314398 تن رسید. این اولین افزایش ماه به ماه در مقادیر ورودی به چین از نوامبر سال 2020 بود. واردات این اقلام در ماه آوریل به پایین‌ترین سطح 20 ماهه رسیده بود. واردات هر سه فلز در مقایسه با مه 2020 حدود 41 درصد کاهش یافت.

واردات این سه فلز به چین در ماه‌های ژانویه تا مه بالغ بر 2.2 میلیون تن بود که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 17 درصد کاهش داشت.

بزرگ‌ترین سازنده فولاد در جهان به میزان قابل توجهی مصرف فلزات آهن را در سال 2020 افزایش داده بود و بالاترین رکورد واردات 9 میلیون تن در سال را به ثبت رسانده و برای اولین بار از سال 2009 به عنوان بزرگترین مصرف‌کننده دریایی از ایالات متحده پیشی گرفته بود؛ اما این روند در چند ماه اخیر کمرنگ شده است.

تأمین‌کنندگان متعدد همچنین اشاره کردند که عدم ثبات در تقاضای چین باعث می‌شود آنها تمایل کمتری به خرید و فروش‌های کوچک و متوسط داشته باشند. این در حالی است که تقاضای ایالات متحده در اوایل سال 2021 مجدداً بهبود یافته است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors