جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

دولت دخالت نکند بازار به تعادل می رسد

مدیرعامل فولاد سنگان گفت :عرضه تمامی محصولات زنجیره فولاد در بورس کالا و قیمت گذاری محصولات براساس عرضه و تقاضا می تواند بورس کالا را محل مناسبی برای معاملات فولادی تبدیل کند.
تصمیم وزارت صمت در جهت حمایت از تولید داخل است

علی امرایی در گفتگو با پایگاه خبری فولادبان درباره شیوه قیمت گذاری محصولات فولادی در بورس کالا افزود: اگر کل زنجیره فولاد از سنگ آهن ، کنسانتره ، آهن اسفنجی ، گندله ، شمش و ورق فولادی بدون محدودیت در بورس کالا عرضه  شود و دولت نیز در قیمت گذاری محصولات دخالتی نداشته باشد، بورس کالا می تواند محل مناسبی برای عرضه محصولات فولادی در کل زنجیره باشد.

وی تصریح کرد: درحال حاضر ملاک قیمت گذاری در بورس بر اساس قیمت پایه تعیین شده است که این قیمت پایه  وقتی  به بورس می آید ، عرضه و تقاضا قیمت پایه را به ثبات می رساند و طبیعتا وقتی قیمت مواد اولیه مثل کنسانتره بالا عرضه شود ، تقاضایی برای آن نخواهد بود و این مکانیزم طبیعتا قیمت را پایین می آورد.

مدیرعامل فولاد سنگان گفت: بر اساس عرضه و تقاضا ، قیمت در بورس کالا تعیین می شود و پیشنهاد همیشگی من این است  که دولت هیچ دخالتی در قیمت گذاری محصولات نکند و قیمتها  در بورس آزاد و شفاف انجام بگیرد.

امرایی افزود: در زنجیره فولاد شرکت فولاد سنگان از صنایع معدنی و در ابتدای زنجیره قرار دارد بنابراین شرکت ما خیلی درگیر بورس و قیمت گذاری نیست و از سویی محصولات معدنی شرکت فولاد سنگان بطور انحصاری به فولاد مبارکه فروخته می شود و در بورس کالا هم عرضه محصول نداریم اما پیشنهاد من این است کل زنجیره فولاد از سنگ آهن تا پایان زنجیره بهتر است در بورس عرضه شود.

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors