جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 02 تیر 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

قطعی برق یعنی اختلال در زنجیره فولاد

رئیس انجمن سنگ آهن ایران گفت: قطع مکرر برق و گسترش خاموشی در معادن و صنایع معدنی موجب کاهش تولید و ضرر و زیان زنجیره فولاد خواهد شد .

مهرداد اکبریان در گفتگو با فولادبان با اشاره به قطعی های اخیر برق در صنایع کشورافزود: قطعی برق موضوع ناخوشایندی برای تمام صنایع بویژه صنعت فولاد است که ضعف مدیریت در توزیع برق و نبود سرمایه گذاری برای زیرساخت تولید برق این موضوع را در کشور جدی تر کرده است.

وی تاکید کرد: با بروز و ظهور مصرف کنندگان جدید و شیوه های جدید مصرف برق در بستر این انرژی با شدت بیشتر (مانند ماینرها)  کمبود و قطعی برق گسترش پیدا کرده است و اکنون شاهد این هستیم که در کشور برق کم داریم.

رئیس انجمن سنگ آهن ایران با اشاره به مصرف برق و انرژی در صنایع معدنی گفت: اغلب معادن و صنایع معدنی به سیستم برق نیروگاهی و سراسری متصل اند و هزینه برقشان را هم بصورت دولتی خریداری می کنند.

اکبریان افزود: از بین معادن موجود حدود 10 الی 15 درصد برق آنها با مولدهای تامین برق است که در این کارخانه ها هم قیمت گازوئیل ، نحوه تهیه گازوئیل و مسایلی از این دست روی تامین برق و انرژی آنها اثر می گذارد.

وی در ادامه تصریح کرد: خاموشی و قطعی برق روی تولیدات این کارخانه ها اعم از کنسانتره ، گندله و آهن اسفنجی  تاثیر می گذارد و نمی توانند به تعهداتشان عمل کنند .

رئیس انجمن سنگ آهن ایران افزود: اگر کنسانتره به موقع تحویل نشود یعنی گندله هم به موقع تحویل نخواهد شد آهن اسفنجی هم به موقع نخواهد بود و قطعا  نامنظم بودن این داستان در درازمدت روی زنجیره فولاد تاثیرش را خواهد گذاشت.

اکبریان در پایان گفت : همکاری انجمنها و تشکلها با  دولت و توزیع همگون و متوازن میان معادن و کارخانه هایی که مستقیم از دولت برق دریافت می کنند ، نابسامانی ها را قطعا کاهش خواهد داد.

 

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors