جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 02 تیر 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تجار آمریکایی از دولت بایدن خواستند به علت نگرانی‌های تورمی، تعرفه فولاد را حذف کند

 گروه‌های تجاری آمریکا از دولت بایدن خواستند که تعرفه‌های واردات فولاد به آمریکا را که از سوی دولت قبلی اعمال شده بود، حذف کند، زیرا تعرفه‌ها مشاغل و مصرف‌کنندگان آمریکایی را تحت فشار قرار داده و فشارهای تورمی را افزایش می‌دهند.

به گزارش فولادبان اخیرا چندین انجمن صنفی به نمایندگی از صدها تولیدکننده لوازم خانگی، تجهیزات برقی و غذایی آمریکا، اخیراً در نامه‌ای به کاترین تای نماینده تجارت ایالات متحده نوشته‌اند که به دلیل بخشی از این تعرفه‌ها، ایالات متحده اکنون جزیره‌ای از قیمت‌های بالای فلزات است، جایی که تولیدکنندگان در مقایسه با رقبای جهانی خود 40 درصد پول بیشتری برای فولاد پرداخت می‌کنند.

در این نامه از دولت بایدن خواسته شده تا تعرفه‌های فولاد و آلومینیوم را که سه سال قبل آغاز شده بود، لغو کند: این هزینه‌های بالاتر به این معنی است که کالاهای تولیدشده توسط شرکت‌های آمریکایی نمی‌توانند با کالاهای ارزان‌تر و وارداتی رقابت کنند و مشاغل تولیدی آمریکایی را در معرض خطر قرار می‌دهد.

در این نامه آمده است: این شرکت‌ها از کمبود طولانی‌مدت و تأثیرگذار فولاد، آلومینیوم و سایر مواد اولیه اصلی رنج می‌برند که منجر به رکورد بالا رفتن قیمت شده است.

این نامه پس از آن صادر شد که ماه گذشته گروهی متشکل از بیش از 300 شرکت تولیدی ایالات متحده از جو بایدن رئیس‌جمهور خواسته بودند تا فوراً تعرفه‌های محدودکننده فولاد و آلومینیوم را فسخ کند.

اگر واشنگتن بدون خاتمه تعرفه‌ها بخواهد لایحه زیرساختی برای سرمایه‌گذاری در آمریکا را اجرا کند، این وضعیت بدتر خواهد شد، زیرا این پروژه‌ها فشار بیشتری را در تأمین داخلی فولاد و آلومینیوم ایجاد می‌کنند و باعث تأخیر در ساخت‌وساز و خطر ایجاد مشاغل تولیدی می‌شوند.

از آنجا که در ماه‌های اخیر هزینه‌های ورودی و قیمت‌های مصرف‌کننده با سرعتی سرسام‌آور در حال رشد بوده‌اند، شرکت‌های آمریکایی با این دلیل که تعرفه‌ها به افزایش قیمت‌ها و کمبود محصولات کمک می‌کنند، فشار جدیدی به دولت بایدن برای برداشتن تعرفه‌های دوران ترامپ وارد می‌کنند.

شاخص قیمت مصرف‌کننده در ایالات متحده در ماه مه 5 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است که بیشترین افزایش 12 ماهه از آگوست 2008 است، در حالی که شاخص قیمت تولیدکننده در 12 ماه منتهی به ماه مه 6.6 درصد افزایش یافته است که بیشترین رشد از نوامبر 2010 است.

ماه گذشته سسیلیا روس، رئیس شورای مشاوران اقتصادی کاخ سفید در پاسخ به این سؤال که آیا کاهش تعرفه به رفع کمبودها و تورم کمک می‌کند، به خبرنگاران گفت که نمایندگان تجارت همه این عوامل را بررسی می‌کنند.

روس افزود: سیاست‌های تجاری یک مسئله بسیار بزرگتر است و این باید در متن شرکای جهانی ما و به عنوان بخشی از داشتن یک اقتصاد جهانی واقعاً خوب و کارآمد، مورد بررسی قرار گیرد.

مقامات دولت بایدن از زمان روی کار آمدن در پنج ماه پیش، ضمن قول برای پیشبرد سیاست تجارت جدید کارگرمحور، تعرفه‌ها را بررسی کرده‌اند.

جاناتان گلد سخنگوی گروه آمریکایی‌ها برای تجارت آزاد در این باره گفت: یک عنصر اصلی بررسی مجدد سیاست تجارت گذشته، در نظر گرفتن تأثیر منفی تعرفه‌ها بر مشاغل، سرمایه‌گذاری و کارگران آمریکایی خواهد بود. به عنوان مثال، تعرفه‌های فعلی واردات از چین فقط مانع از سرمایه‌گذاری، استخدام و سوددهی کارگران در ایالات متحده توسط شرکت‌ها می‌شود. تعرفه‌ها باید در اسرع وقت حذف شوند تا واقعاً یک سیاست تجاری که به نفع کارگران است، انجام شود.

بر اساس داده‌های منتشرشده توسط Tariffs Hurt the Heartland، یک کمپین پشتیبانی شده توسط بیش از 150 انجمن تجاری و کشاورزی، آمریکایی‌ها از فوریه 2018 تا آوریل 2021 تقریباً 94 میلیارد دلار آمریکا بابت جنگ تجاری با چین هزینه پرداخت کرده‌اند.

گزارش اخیر Moody’s Investor Services هم نشان داد که اکثر هزینه‌های تعرفه‌ها به واردکنندگان آمریکایی منتقل شده است.

در این گزارش آمده است: اگر تعرفه‌ها پابرجا بمانند، فشار بر خرده‌فروشان ایالات متحده احتمالاً افزایش می‌یابد و منجر به انتقال بیشتر قیمت‌های مصرف‌کننده می‌شود.

این تعرفه‌ها مدت‌هاست که با مخالفت شرکت‌های آمریکایی مواجه شده است. سال گذشته بیش از 3500 شرکت آمریکایی از جمله تسلا، کوکاکولا، دیزنی و فورد علیه تعرفه‌های دولت ترامپ بر چین شکایت کردند.

کریگ آلن، رئیس شورای تجارت ایالات متحده و چین، در این باره بیان کرد: این تعرفه‌ها به مشاغل آمریکایی، مصرف‌کنندگان آمریکایی، شرکت‌های آمریکایی و رقابت جهانی این کشور آسیب رسانده است.

آلن اخیراً به خبرنگاران گفت: بهترین راه‌حل برای تقویت تجارت و ایجاد مشاغل بیشتر در ایالات متحده این است که هم ایالات متحده و هم چین تعرفه‌ها را به طور دائم حذف کنند.

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors