قیمت گذاری دستور قطعه سازان را  زمین گیر کرده

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو گفت : قیمت گذاری های دستوری موجب کمبود نقدینگی در صنعت قطعه سازی  شده در حالیکه قیمت مواد اولیه از جمله ورق های فولادی  به نرخ روز و براساس قیمت های جهانی بالا رفته است.
توافق قطعه سازان با وزارت صنعت برای تامین مواد اولیه و ورق فولادی

مازیار بیگلو درگفتگو با فولادبان با اشاره به مشکلات اصلی قطعه سازان خودرو در کشور افزود: مشکل اصلی قطعه سازان، کمبود و نبود نقدینگی است که علت آن هم قیمت گذاری های دستوری روی انواع محصولات تولیدی قطعه سازان است .

وی ادامه داد: فروش محصولات تولیدی قطعه سازان هم با قیمتهای دستوری است و همین امر تاثیر نامطلوبی روی محصولات تولیدی اشان گذاشته است زیرا عملا توان پرداخت بدهیهای قبلی خود را ندارند. این در حالی است که قیمت مواد اولیه از جمله محصولات فولادی مدتی است براساس نرخ جهانی هر هفته افزایش داشته است.

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو تصریح کرد: در حال حاضر بزرگترین مشکلی که وجود دارد ایستادن چرخه نقدینگی است که از خودرو ساز شروع شده و به قطعه سازان تسری پیدا کرده است که باید فکری به حال آن کرد.

بیگلو افزود: مشکل نقدینگی این صنعت با شکسته شدن انحصار تولید در صنعت خودروسازی  ممکن خواهد شد و شکستن انحصار خودروسازی می تواند از طریق واردات و یا مهندسی محصولات خودروسازی باشد زیرا روند کنونی که خودروساز نمی تواند مطالبات خود را پرداخت کند قابل ادامه دادن نیست.

دبیر انجمن سازندگان قطعات خودرو تصریح کرد: مشکل نبود نقدینگی در کارخانه های تولید قطعه ، موجب تسری آن به صنعت خودرو و خودروسازان می شود که نتیجه ای جز کاهش تیراژ خودرو و آشفته شدن بازار خودرو نخواهد داشت.

وی افزود: با توجه به حاشیه سودهای بازار خودرو هر تغییری که در تیراژ روزانه خودرو بوجود بیاید ، التهاب بازار بیشتر خواهد شد بنابر این باید قابلیت پرداخت مطالبات قبلی فراهم شود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *