جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 29 خرداد 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

قیمت گذاری بورس کالا و صادرات شمش علت  نابسامانی بازار داخلی

یک فعال بازار آهن گفت:دو علت اصلی نابسامانی کنونی بازار داخلی ، قیمت گذاری بورس کالا و صادرات شمش است که باید برای بهبود آن تغییراتی در روند کارکردشان ایجاد کرد.

بازار فولاد

آرین سنبلی در گفتگو با فولادبان با اشاره به سبقت قیمت فولاد داخلی از بازارهای جهانی افزود: اگر بورس کالا قیمت گذاریهای خود را براساس قیمت جهانی یعنی نه بالاتر و نه پایین تر تعیین کند و تولیدکنندگان نیز بتوانند محصولات خود را به قیمت محصولات جهانی بفروشند یقینا در بازار داخلی نیز توازن نسبی ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به افزایش عرضه شمش در بورس کالا تصریح کرد: ما امسال شاهد افزایش عرضه شمش در بورس کالا در مقایسه با پارسال هستیم و این روند باید در ماه های آینده ادامه داشته باشد تا نیاز تولیدکنندگان داخلی رفع بشود.اما وقتی قیمت ها منطقی نباشد تقاضایی هم نیست؛ چون بازار کشش قیمت ها بالا را ندارد.

این فعال بازار گفت : افزایش عرضه و رسیدن قیمت محصولات نهایی و میانی به قیمت جهانی، باعث ایجاد رقابت و نهایتا تعادل و ثبات در بازارداخل خواهد شد، به شرط آنکه روند تعیین قیمت مهندسی شده نباشد.

سنبلی درادامه افزود: اگر محصولات میانی از جمله شمش بدون توجه به تامین نیاز تولیدکنندگان داخلی صادر شود، تولیدکنندگان  توان تولید حداکثری خود را از دست خواهند داد و در دراز مدت موجب ورشکستگی تولیدکنندگان داخلی خواهد شد.

وی تاکید کرد: بر خلاف محصولات میانی، محصولات نهایی باید صادر شوند زیرا که منع صادراتی برای محصولات پایین دستی  باعث بالا رفتن قیمت در بازار داخلی خواهد شد.

سنبلی درخصوص پیامدهای افزایش قیمت شمش در بازار داخل گفت:افزایش قیمت شمش در بازار داخل باعث افزایش هزینه تولید ، آشفتگی در بازار و ایجاد قیمت های صعودی و سرسام آور خواهد شد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors