جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 27 خرداد 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

بانک UBS: افزایش قیمت فولاد تا سال 2022 ادامه خواهد داشت

بر اساس گزارش نشریه فورچون، قیمت فولاد در آمریکا در سال جاری در حال تغییر بوده است که چرخشی عظیم برای یکی از مهمترین کالاهایی است که برای ساخت همه چیز از ساختمانها و پلها تا ماشین و قاشق استفاده می‌شود.

به گزارش فولادبان  شاخص فولاد NYSE Arca، که شامل شرکتهای تجاری عمومی در بخش فولاد است، از ابتدای سال 2021 بیش از 38 درصد رشد کرده است.

بانک UBS در اوایل این ماه پیش بینی کرد که افزایش روند فولاد ممکن است در نیمه اول سال 2022 در مسیر فعلی ادامه یابد که به سود شرکت‌هایی مانند غول صنعت فولاد Nucor است.

لئون توپالیان، مدیرعامل Nucor، در آوریل گفت: بسیاری از گروه‌های تولیدی ما با ظرفیت کامل یا نزدیک به ظرفیت کامل در حال کار هستند و این شرکت تغییراتی برای پاسخگویی به تقاضای قوی بازار را اضافه کرده است.

به گفته UBS، این افزایش قیمت‌ها با محدودیت‌های عرضه همراه بوده است. کارخانه‌های تولید فولاد به دلیل ادغام، قدرت قیمت گذاری نیز کسب کرده‌اند.

بانک UBS وضعیت 80 شرکت فولاد را در ایالات متحده بررسی کرد و دریافت که بیش از نیمی از آنها انتظار دارند قیمت‌ها طی سه ماه آینده افزایش بیشتری یابد. 79٪ از فعالان صنعت فولاد در ایالات متحده می‌گویند تقاضا در سه‌ماهه بعدی افزایش خواهد یافت.

رشد قیمت به دنبال سال‌ها تلاطم در صنعت فولاد رخ داده است که پس از بحران مالی سال 2008 افت شدیدی را تجربه کرد. افزایش واردات فولاد از کشورهای خارجی طی چند دهه گذشته نیاز به صدها هزار شغل را از بین برده است. برخی از شرکت‌های فولادی آمریکا قبل از همه‌گیری کرونا ظرفیت تولید خود را کاهش داده بودند و اکنون هم عزمی برای بازگشت آن ظرفیت‌ها ندارند.

ویروس کرونا باعث کاهش چشمگیر تولید فولاد در سراسر جهان در نیمه اول سال 2020، به‌ویژه در اروپا، آمریکای شمالی و جنوبی و آفریقا شد. اما در پایان سال گذشته، فولادسازان در تلاش بودند تا هجوم سفارشات را حفظ کنند. در ایالات متحده، تعرفه‌های مربوط به دوران ترامپ بر روی فولاد خارجی نیز به بالا رفتن قیمت‌های داخلی کمک کرده است.

البته، این فقط فولاد نیست که گران شده است بلکه با بازگشایی اقتصاد هزینه مواد اولیه برای تولید تقریباً همه چیز در ایالات متحده در حال افزایش است. به عنوان مثال، قیمت چوب از آوریل سال قبل تاکنون 288 درصد افزایش یافته است.

مدت زمان افزایش قیمت‌های این چنینی مشخص نیست – زیرا دوره‌های طولانی افزایش قیمت کالاها نادر هستند. اما اگر پیش‌بینی‌های UBS دقیق باشد، به زودی هزینه‌های ساخت فولاد ارزان‌تر نمی‌شوند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors