جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 13 خرداد 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

کاهش قیمت شمش و تختال صادراتی CIS

 قیمت‌های شمش فولادی صادراتی کشورهای مشترک‌المنافع CIS همچنان در بحبوحه فعالیت‌های تجاری محدود طی هفته منتهی به سه‌شنبه 1 ژوئن به روند نزولی خود ادامه دادند.

روند نزولی قیمت شمش و تختال عمدتاً به دلیل عدم فعالیت در چین است که یکی از بزرگترین بازارهای صادراتی شمش کشورهای CIS بوده است.

در اواخر هفته گذشته تعداد کمی سفارش خرید شمش CIS از سوی خریداران ایتالیا و ترکیه به گوش رسیده است زیرا بیشتر مشتریان ترجیح می‌دهند فعلاً صبر کنند زیرا انتظار دارند در چند روز آینده قیمت‌ها کاهش یابد چراکه شاهد کاهش روزانه واردات قراضه به ترکیه هستند.

در روز سه‌شنبه قیمت قراضه آهن وارداتی به ترکیه از اروپای شمالی به 497 دلار، cfr ترکیه، رسید که 16.43 دلار در هر تن نسبت به هفته قبل کاهش داشت.

شنیده شده که یک محموله کوچک شمش فولاد مبدأ CIS با قیمت 660 دلار در هر تن cfr (معادل 640 دلار در هر تن فوب دریای سیاه) در اواخر هفته گذشته فروخته شده است.

همچنین محموله دیگری به ترکیه با قیمت 625 تا 630 دلار به ازای هر تن فوب معادل 645 تا 650 دلار به ازای هر تن cfr فروخته شده است.

یک محموله شمش توسط یک شرکت بازرگانی با قیمت 690 دلار در هر تن cfr به ایتالیا فروخته شد که معادل 660 دلار در هر تن فوب دریای سیاه است.

فعالان بازار از فروش یک محموله شمش روسیه به قیمت 700 دلار به ازای هر تن cfr معادل (670 دلار به ازای هر تن فوب دریای سیاه) به ایتالیا خبر داده‌اند.

به دنبال این معاملات، Fastmarkets، شاخص شمش صادراتی CIS در اول ژوئن را 653 دلار در هر تن، فوب دریای سیاه، ثبت کرد که 6 دلار نسبت به یک روز قبل از آن کمتر بود.

اما به دنبال افزایش قیمت شمش در بازار داخلی چین، برخی از فعالان بازار امیدوارند که مشتریان چینی به زودی به بازار برگردند. ارزیابی روزانه Fastmarkets برای قیمت شمش فولاد در تانگشان، شمال چین، در روز سه‌شنبه 5000 یوان (785 دلار) در هر تن، بود که نسبت به جمعه 220 یوان در هر تن افزایش داشت. با احتساب 13٪ مالیات بر ارزش افزوده، این قیمت معادل 682.95 دلار در هر تن خواهد بود. این بدان معنی است که مشتریان چینی می‌توانند امروز بالقوه 680 دلار به ازای هر تن cfr برای شمش وارداتی بپردازند که 30 تا 40 دلار به ازای هر تن بیش از یک هفته قبل است؛ اما این میزان هنوز کمتر از آن است که تأمین‌کنندگان کشورهای مستقل مشترک‌المنافع آماده پذیرش باشند زیرا هزینه حمل و نقل از حوزه دریای سیاه به چین حدود 60 دلار در هر تن باقی مانده است.

افت قیمت تختال CIS

قیمت تختال صادراتی CIS نیز به علت تقاضای محدود، رو به کاهش است.

یک تولیدکننده از روسیه گفت آنها هیچ پیشنهادی قبل از 10 ژوئن نخواهند داد. اما اگر چنین می‌کرد قیمت زیر 930 دلار به ازای هر تن فوب دریای سیاه نخواهد بود.

یکی دیگر از تولیدکنندگان روسی هم گفت که هیچ‌گونه مذاکره فعالی نداشته است و افزود که قیمت 910 تا 930 دلار به ازای هر تن اکنون می‌تواند به مشتریان عرضه شود.

قیمت کویل نورد گرم صادراتی CIS در اول ژوئن، 1035 تا 1065 دلار بود که در مقایسه با 1085 تا 1125 دلار در هفته قبل، روند کاهشی داشته است.

یک تاجر گفت: کارخانه‌های فولاد، تختال برای فروش دارند اما هنوز مشتری پیدا نمی‌کنند. ترکیه خرید نمی‌کند و اروپا نیز خرید نمی‌کند، بنابراین تنها امید آنها ایالات متحده است.

ارزیابی هفتگی Fastmarkets برای قیمت تختال صادراتی CIS، در تاریخ 1 ژوئن 900 تا 930 دلار در هر تن بود، که در مقایسه با 940 تا 950 دلار در هر تن در هفته قبل، نزولی بوده است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors