جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 13 خرداد 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

نزدیک شدن یک پله‌ای بورس کالا به نظام عرضه و تقاضا/ جلوی صادرات میلگرد ارزان‌تر از شمش را بگیریم

معاون اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با اشاره به اینکه تعیین دامنه نوسان قیمت‌گذاری برای شمش، بورس را یک پله به واقعیت نزدیک می‌کند، گفت: هنوز قیمت شمش در کشور واقعی نیست و در این صورت، نوردکاران فرصت صادرات میلگرد با قیمت پایین‌تر از شمش را دارند.

وحید یعقوبی در گفتگو با فولادبان در رابطه با تعیین دامنه نوسان متقارن برای قیمت‌گذاری شمش بلوم گفت: بورس کالا قصد دارد به نظام عرضه و تقاضای واقعی بازگردد. پیش از این، عرضه‌کننده‌ها بر اساس قیمت‌های تعیین شده توسط بورس کالا محصولات خود را عرضه می‌کردند، اما ساز و کار بورس اینگونه نیست و عرضه‌کننده باید قیمت خود را در بورس روی محصولات بگذارد.

وی با اشاره به اینکه این روش قیمت‌گذاری باعث می‌شود بورس کالا یک پله به سمت واقعیت نزدیک شود، تصریح کرد: با این شیوه که عرضه‌کنندگان قیمت مورد نظر خود را روی محصولات بگذارند، خریداران با توجه به قدرت خرید خود نسبت به خرید اقدام می‌کنند. اگر تقاضاکنندگان با قیمت‌های این هفته محصولات را خریداری نکنند، عرضه‌کننده برای اینکه بتواند نقدینگی خود را تأمین کند، قطعاً قیمت را پایین‌تر خواهد آورد.

معاون اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران افزود: ما از تعیین محدوده نوسان برای تعیین قیمت استقبال می‌کنیم، ولی همچنان قیمت پایه شمش در بورس کالا قیمت پایه معقولی نیست. اینکه ما بتوانیم شمش را با قیمت حدود 700 دلار صادر کنیم و آن را در داخل کشور حدود 120 دلار ارزان‌تر از قیمت‌های جهانی بفروشیم، درست نیست.

یعقوبی تأکید کرد: با توجه به پایین بودن شمش در بورس کالا، این فرصت هنوز برای تولیدکنندگان نوردی مهیاست تا بتوانند میلگرد را زیر قیمت شمش صادر کنند که این اقدام به ضرر کشور است. ما با ارزان‌فروشی شمش در بورس در حال کم کردن درآمدهای ارزی کشور هستیم.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors