جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 12 خرداد 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

دامنه نوسان مانع نوسان بی‌رویه قیمت شمش می شود

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: با توجه به تأثیرگذاری نرخ‌های جهانی و دلار قیمت  شمش، دامنه نوسان می تواند از نوسان شدید قیمت جلوگیری کند.عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: با توجه به تأثیرگذاری نرخ‌های جهانی و دلار قیمت  شمش، دامنه نوسان می تواند از نوسان شدید قیمت جلوگیری کند.

رضا شهرستانی در گفتگو با فولادبان در رابطه با تعیین دامنه نوسان مثبت و منفی سه درصدی برای تعیین قیمت شمش گفت: تعیین دامنه نوسان را پیش از این در بازار سهام دیده‌ایم تا رشد و یا کاهش قیمت سهام شرکت‌ها به گونه‌ای کنترل شده باشد، البته به خاطر معضلاتی که چند ماه پیش در این بازار دیده شد، حتی دامنه نوسان نامتقارن نیز در بورس قرار داده شد تا جلوی سقوط شاخص گرفته شود.

وی تصریح کرد: بورس کالا هم دامنه نوسان تعیین قیمت را برای شمش در نظر گرفته است تا از رشد و یا افت بی‌رویه قیمت شمش جلوگیری کند؛ البته، قیمت‌ها در حال حاضرافزایشی هستند چراکه دو عامل افزایش قیمت‌های جهانی و نرخ دلار رشد کرده اند.

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران افزود: با بسته شدن سقف و کف قیمت‌گذاری در بورس کالا دست عرضه‌کننده در تعیین قیمت باز شده است.

شهرستانی با اشاره به اینکه عرضه و تقاضا عوامل اصلی تأثیرگذار بر قیمت فولاد و محصولات فولادی است، گفت: اگر تولیدکننده‌ای با وجود چنین قانونی، بخواهد صادرات محصولات خود را بیشتر کند و هر هفته، قیمت محصولاتش را به دلخواه بالا ببرد، باید به این نکته توجه کند که مسائلی همچون هزینه‌های حمل و نقل، تخلیه و بارگیری، گمرک و ریسک‌پذیری‌های صادرات و بازگشت پول 5 الی 10 درصد از درآمد را به خود اختصاص می‌دهد.

وی در پایان افزود: اگر قیمت‌های داخل رشد هم داشته باشد و 90 درصد بالاتر از قیمت‌های صادراتی باشد، مسلماً این دسته از تولیدکنندگان محصولاتشان را صادر نخواهند کرد یعنی تولیدکننده با توجیه بیشتر اقتصادی فروش داخلی، برای منافع خود در بورس کالا عرضه می‌کند لذا سیستم به صورت خودکار قیمت‌ها را بالانس خواهد کرد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors