جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 09 خرداد 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

میزان تولید فولاد و تولید ناخالص ملی با قطع برق کاهش می یابد/ قطعی برق خلاف قانون است  

مدیرعامل گروه صنعتی سدید گفت: استمرار قطعی برق در صنایع مادر همچون فولاد ضمن از کار انداختن ماشین آلات و تجهیزات، سبب کاهش سطح تولید و زیان روزانه چند ده میلیارد تومانی به این صنعت خواهد شد.

امیرحسین کاوه در گفتگو با فولادبان با اشاره به  تاثیرات قطعی برق در صنایع کشو تصریح کرد: برق بعنوان یک کالای راهبردی و زیربنایی، عامل ایجاد ارزش افزوده در تولید کالاهای مختلف صنعتی و غیر صنعتی و از مهمترین شاخص های توسعه پایدار صنعتی در هر کشوری است .

این عضو اتاق بازرگانی افزود: با توجه به رشد شاخصهای توسعه و جمعیت ، تقاضای برق افزایشی بوده و متوسط رشد مصرف برق کشور طی دهسال گذشته  ۱.۸ درصد و در شرایط اوج تا ۵ درصد افزایش داشته است، کما اینکه پیش بینی می شود امسال این رقم تا 20 درصد هم افزایش پیدا کند که سبب کسری چند هزارمگاواتی برق و نهایتا قطع برق مشترکین خانگی و صنعتی در سراسر کشور خواهد شد.

وی ادامه داد:استمرار قطعی برق، آسیب های مختلفی ازجمله آسیب به دستگاههای تولیدی ، قطعات الکترونیکی ماشین آلات، کاهش سطح تولید و فاصله گرفتن از برنامه های پیش بینی شده و در نهایت کاهش تولید ناخالص ملی به مصرف کنندگان خواهد شد.

مدیرعامل گروه صنعتی سدید تصریح کرد: قطعی برق درصنایع مادرهمچون فولاد نیز با از کار انداختن ماشین آلات و تجهیزات خطوط مرتبط با فرآیند تولید سبب کاهش سطح تولید و زیان روزانه چند ده میلیارد تومانی به شرکتهای بزرگ این صنعت خواهد شد.

کاوه با اشاره به پرداخت  یارانه انرژی به صنعت فولاد گفت: هر چند پرداخت یارانه به فولادی ها، قیمت تمام شده را کاهش می دهد اما استمرار قطعی برق موجب آسیب به نیاز داخلی و حتی فروش بازارهای صادراتی برای ارزآوری خواهد شد و این شرایط حتی ممکن است به افزایش قیمت و واردات محصولات فولادی منجر شود.

وی افزود: قطعی برق علاوه بر کاهش تولید موجب افزایش هزینه های ثابت تولید در صنایع مختلف همچون حقوق ، دستمزد ، بیمه و مالیات می شود که نتیجه ای جز کاهش سود بنگاه های اقتصادی و نیروی انسانی شاغل در این صنعت نخواهد داشت .

این فعال صنعتی در حوزه فولاد در پایان تصریح کرد: هرچند قطعی برق صنایع بر اساس قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار غیر قانونی میباشد(مگر در شرایط خاص) اما درهرحال باید با تولید و توسعه  انرژی برق و فرهنگ سازی در میزان مصرف ؛ مانع از اخلال در چرخ صنایع کشورشویم .

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors