جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 09 خرداد 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

بورس با حمایت حقوقی‌ها رشد کرد/ فرصت‌طلبی عرضه‌کننده‌ها از رشدهای بازار

امروز با اینکه حمایت سهامداران حقوقی از شاخص‌سازها باعث شد که شاخص کل رشد کند، برخی از سهامداران شرایط را برای خروج از بازار مناسب دانستند.

به گزارش فولادبان؛ امروز حمایت یکپارچه سهامداران حقوقی از بازار سرمایه باعث شد تا اکثر سهم‌های بورس در ناحیه مثبت داد و ستد شوند، اما فرصت‌طلبی برخی از سهامداران برای خروج از بازار باعث شد تا شاخص کل دو مرتبه افت داشته باشد و تا انتهای معاملات برخی از سهم‌ها سرخپوش شوند. کارشناسان بازار سرمایه پیش از این خبر داده بودند که با وجود ابهاماتی در وضعیت سیاسی و اقتصادی کشور نمی‌توان این امید را داشت که بازار به ناحیه مثبت بازگردد.

در معاملات روز جاری، شاخص کل با حمایت همه‌جانبه از سهم‌های شاخص‌ساز رشد چشمگیری داشت، اما در ادامه روند معاملات شاهد افزایش عرضه توسط سهامداران خرد در صنایع خودرویی و غذایی بودیم. با این مسئله، می‌توان از روان شدن معامله‌ها در بازار خبر داد، اما شاخص کل تا انتهای معاملات، رشد 17 هزار و 377 واحدی را تجربه کرد و روی یک میلیون و 156 هزار و 913 واحد ایستاد.

شاخص کل هم‌وزن همراه با رشد شاخص کل بالا آمد، اما فشار فروش بیشتر در سهم‌های کوچک که صف فروش قفل داشتند، باعث شد تا این شاخص 93 واحد افت کند و رقم 385 هزار و 536 واحد را نشان دهد. شاخص فلزات اساسی که امروز یکی از برترین شاخص‌ها بود، با رشد 25 هزار و 989 واحد، به 930 هزار و 831 واحد رسید.

امروز، نمادهای «غزر»، «خودرو»، «فملی»، «فولاد»، «خساپا»، «ثبهساز» و «برکت» فهرست پراتراکنش‌های بازار را تشکیل می‌دهند. نمادهای «فولاد»، «فملی»، «شستا»، «کگل»، «فارس»، «تاپیکو» و «شپنا» بیشترین تأثیر را روی روند حرکت شاخص کل داشتند که همگی آن‌ها سبز بودند.

نمادهای فولادی بازار هم مورد حمایت بودند و به طور روان و متعادل معامله می‌شدند. نمادهای «فپنتا»، «کاوه»، «فنورد» و «فولاد» بیشترین رشد را در قیمت سهام خود تجربه کردند. نمادهای «کچاد» و «کگل» هم امروز مانند فولادی‌ها افزایش قیمت داشتند و در بازار فرابورس هم نماد «ذوب» با رشد قیمت 5 درصدی وضعیت خوبی داشت.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors