انتقاد شدید از نحوه فروش سنگ آهن به  کارخانه های تولید کنسانتره

مدیرعامل شرکت فکور صنعت تهران گفت: سه ماه است خوراک کارخانه های ما قطع شده و قیمت سنگ آهن به قیمت بازارجهانی و ارز آزاد به ما عرضه می شود و ما موظف به فروش کنسانتره به قیمتهای داخلی شده ایم .

محمد وحید شیخ‌زاده در گفتگو با فولادبان با انتقاد از رفتاردوگانه وزارت صمت افزود: وزارت صنعت از یکطرف سنگ آهن را به قیمت بازارجهانی و ارز آزاد با قیمت گران به ما می فروشد و از طرف دیگر تولیدکنندگان کنسانتره را مجاب می کند محصولاتشان را به قیمت داخل بفروشند و صادرات آن را نیز ممنوع کرده است.

وی ادامه داد: سه ماه است دولت ، ایمیدرو و وزارت صنعت خوراک کارخانه های ما را قطع کرده ومی خواهند با نرخ آزاد و قیمت جهانی به کارخانه های کنسانتره سنگ اهن بفروشد و ما به سختی کارخانه خود را  سرپا نگه داشته ایم و درحال حاضر این سه نهاد  از گران فروش ترینها به کارخانه داران محسوب می شوند.

مدیرعامل شرکت فکور صنعت تهران گفت : وزارت صمت و ایمیدرو بدون دامنه و با قیمتهای بسیار بالا مزایده می گذارند در حالی که  قیمت گذاری با ایجاد دامنه برای رقابت کامل و سالم ، می تواند در خود معادن صورت بگیرد واکنون سیاست دوگانه دولت ، بسیاری از تولیدکنندگان را در آستانه ورشکستگی و تعطیلی کارخانه قرار داده است .

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *