جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 30 اردیبهشت 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

مذاکرات اتحادیه اروپا و آمریکا برای حذف تعرفه‌های فولاد

 اتحادیه اروپا و ایالات متحده در حال آغاز مذاکرات برای رسیدگی به تعرفه‌های فولادی اعمال شده توسط دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا هستند.

مذاکرات اتحادیه اروپا و آمریکا برای حذف تعرفه‌های فولاد اخبار فولاد اروپا

به گزارش فولادبان اتحادیه اروپا روز دوشنبه تصمیم گرفت برخی اقدامات را در زمینه تعرفه‌های فولاد با ایالات متحده که به عنوان یکی از عمده‌ترین مباحث تجاری مورد اختلاف دو طرف تلقی می‌شود، موقتاً به حالت تعلیق درآورد.

والدیس دومبروسکیس، رئیس تجارت اتحادیه اروپا، با اعلام این تصمیم گفت: ما در تلاش خود برای راه‌اندازی مجدد روابط بین آتلانتیک هستیم. نبرد بین آتلانتیک از تولید فولاد تا فروش کنتاکی تأثیر داشته است.

این تعلیق موقت تأکید بر تعهدی بود که هر دو طرف می‌خواهند برای رسیدگی به ظرفیت بیش از حد فولاد و آلومینیوم گفتگو کنند.

دومبروسکیس گفت: ما در حال ایجاد فضا برای حل این مسائل قبل از پایان سال هستیم.

هر دو طرف در بیانیه مشترک، گفتند برای اطمینان از سازنده‌ترین محیط برای این تلاش‌های مشترک، توافق کردند که از تغییر در این موضوعات که بر تجارت دوجانبه تأثیر منفی می‌گذارد جلوگیری کنند.

این دومین گام محسوس برای بازگشت به روابط تجاری بهتر در زمان ریاست جمهوری بایدن است. هر دو طرف در ماه مارس تصمیم به تعلیق چهارماهه تعرفه‌های مورد استفاده در زمینه اختلافات طولانی‌مدت بین ایرباس و بوئینگ گرفتند.

موضوع اختلافات تجارت فولاد به تعرفه‌های سال 2018 برمی‌گردد که ترامپ به فولاد و آلومینیوم اتحادیه اروپا سیلی زد که خشم اروپا و سایر متحدان را برانگیخت. این روند   هم به تولیدکنندگان اروپایی آسیب رسانده و هم هزینه فولاد را برای شرکت‌های آمریکایی افزایش داده است.

دامبروسکیس گفت: اتحادیه اروپا تهدیدی برای امنیت ملی برای ایالات متحده نیست اما تحریفات ایجاد شده توسط ظرفیت مازاد جهانی – که عمدتاً توسط کشورهای ثالث انجام می‌شود – تهدیدی جدی برای بازار اتحادیه اروپا و ایالات متحده است. اتحادیه اروپا و ایالات متحده در کنار هم می‌توانند با تولیدکننده عمده فولاد چین که تا حدی مسئول عرضه اضافی است، مقابله کنند.

وقتی ترامپ این تعرفه‌ها را وضع کرد، اروپا با افزایش تعرفه‌ها بر روی موتورسیکلت‌های ساخت آمریکا، ویسکی، کره بادام زمینی و شلوار جین و کالاهای دیگر، مقابله به مثل کرد.

کمیسیون اروپا هم روز دوشنبه اعلام کرد که به دلیل ادامه گفتگو درباره توافق احتمالی، تعرفه اضافی کالاهای ایالات متحده را که قرار است در ماه ژوئن ارائه شود موقتاً متوقف می‌کند.

این مسئله بیش از دو سال است که بر روابط فراسوی آتلانتیک سنگینی می‌کند.

ایالات متحده به دلایل امنیت ملی در ژوئن 2018 تعرفه 25 درصد برای فولاد از اروپا و تعرفه 10 درصد برای آلومینیوم وضع کرد.

اتحادیه اروپا از ابتدا با این اقدام مخالفت کرد و پس از چندین تلاش ناموفق برای دستیابی به توافق با دولت ترامپ، اتحادیه اروپا پرونده را به سازمان تجارت جهانی کشاند و اقدامات تلافی‌جویانه تا 6.4 میلیارد یورو (7.78 میلیارد دلار) بر صادرات ایالات متحده را اعمال کرد.

از این میزان، اتحادیه اروپا ابتدا 2.8 میلیارد یورو صادرات ایالات متحده را هدف قرار داد و گفت که 3.6 میلیارد یورو باقیمانده را سه سال بعد یا پس از یک نتیجه مثبت در WTO اعمال خواهد کرد. انتظار می‌رفت دومین دور تعرفه‌ها از ماه آینده اجرایی شود.

کمیسیون اروپا روز دوشنبه تأیید کرد که با ادامه مذاکرات درباره یک معامله احتمالی، تعرفه‌های اضافی را موقتاً متوقف می‌کند.

سخنگوی کمیسیون اروپا روز دوشنبه گفت: هدف مشترک ما پایان دادن به اختلافات پس از اعمال تعرفه‌های ایالات متحده بر واردات از اتحادیه اروپا است.

علی‌رغم این توافق، ایالات متحده همچنان تعرفه‌های 25 درصدی فولاد و 10 درصدی آلومینیوم را حفظ خواهد کرد. این عوارض همچنین برای واردات از چین، هند، نروژ، روسیه، سوئیس، ترکیه، ژاپن و کره جنوبی   اعمال می‌شود.

در بیانیه مشترک، بروکسل و واشنگتن گفتند که آنها به عنوان متحدان و اقتصادهای مبتنی بر بازار می‌توانند استانداردهای بالا را ارتقا دهند، نگرانی‌های مشترک را برطرف کنند و کشورهایی مانند چین را که از سیاست‌های مخدوش‌کننده تجارت حمایت می‌کنند، مورد بازخواست قرار دهند.

دو طرف در این بحث‌ها قبل از پایان سال به دنبال راه‌حل‌هایی برای مسئله ظرفیت بیش از حد جهانی فولاد و آلومینیوم خواهند بود، اگرچه یک مقام کمیسیون گفت که حل اختلاف تعرفه باید خیلی زودتر انجام شود.

یک ماه پیش از سفر جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده به بروکسل، یک دیپلمات اتحادیه اروپا گفت اگر اتحادیه اروپا تعرفه‌ها را برای موتورسیکلت‌های هارلی دیویدسون و محصولات سایر شرکت‌های آمریکایی افزایش دهد تبعات آن وحشتناک خواهد بود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors