جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 29 اردیبهشت 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

بورس و پایان‌های تلخ ادامه‌دار/ شاخص هم‌وزن به زیر 400 هزار سقوط کرد

بورس باز هم با شنیده شدن خبرهای مثبت از مذاکرات سقوط کرد و پایان هفته تلخ دیگری داشت.

به گزارش فولادبان؛ بازار سرمایه این هفته فقط دو روز مثبت و کم‌جان به خود دید، اما در آخرین روز معاملاتی هفته باز هم بازار سقوط کرد و در نهایت، قرمز بسته شد. کارشناسان بازار سرمایه خبرهای مثبت از نشست‌های وین و برجام و در نهایت، تلاش دولت برای کاهش نرخ دلار را عوامل اصلی سقوط بازار می‌دانند چراکه با کاهش مجدد قیمت دلار ارزش شرکت‌های بورسی هم پایین‌تر می‌آید.

شاخص کل بورس امروز از همان ابتدا روی شیب نزولی قرار گرفته بود و تمام مدت بازار در همین فاز بود. بالاتر رفتن میزان فروش سهم‌های شاخص‌ساز باعث شد تا این شاخص تا انتهای معاملات 18 هزار و 746 واحد افت کند و در نهایت روی یک میلیون و 154 هزار و 767 واحد بسته شود. این در حالی بود که روند کلی حرکت نماگر اصلی بازار تحت تأثیر گروه بانک‌ها، فلزات اساسی و موا دارویی بود.

شاخص کل هم‌وزن امروز حرکتی شبیه به شاخص کل داشت و از همان ابتدا سقوط کرد و با شیبی تقریبا تند و تیز به زیر 400 هزار واحد رسید. این شاخص امروز با افت 5 هزار و 836 واحدی، به 396 هزار و 981 واحد رسید. گروه فلزات اساسی هم در تمام سهم‌های خود فشار فروش را تجربه کرد؛ به طوری که تا انتهای معاملات 18 هزار و 177 واحد پایین‌تر آمد و رقم 891 هزار و 961 واحد را نشان داد.

نمادهای «برکت»، «فملی»، «ثامید»، «اپال»، «خودرو»، «شستا» و «خساپا» پرتراکنش‌های بازار بودند، اما سهم‌های «فملی»، «فارس»، «شپنا»، «شستا»، «رمپنا»، «خودرو» و «وغدیر» بودند که بیشترین تأثیر را در شاخص داشتند.

نمادهای فولادی امروز در روزی که نماد «فولاد» به دلیل تشكيل جلسه هيئت مديره به منظور تصميم‌گيری در خصوص افزايش سرمايه متوقف بود، قرمزپوش بودند و «فخوز»، «فنورد» و «کویر» بیشترین افت قیمت را داشتند. در بین معدنی‌ها، «کگل» و «کچاد» هم دارای کاهش قیمت بودند و در بازار فرابورس هم، نماد «ذوب» کاهش شدید 5 درصدی در قیمت خود داشت.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors