جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 29 اردیبهشت 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

انتقاد از رشد کم فروشی و عرضه محصولات غیر استاندارد در بازار فولاد

عضو هیات مدیره اتحادیه صنفی توزیع کنندگان آهن وفولاد گفت: کم فروشی و فروش محصولات غیر استاندارد از عوامل تاثیرگذار  در تولید محصولات فولادی  است که برای رفع موانع آن باید رصد و نظارت را جدی تر کرد.

محمد صادق چیت‌سازدر گفتگو با فولادبان رفع موانع تولید در حوزه فولاد و آهن را منوط به همکاری دولت با تولید کنندگان و توزیع کنندگان دانست وافزود: افزایش قیمت حاملهای انرژی و اخذ چندین برابری مالیات تاثیر مستقیمی بر افزایش قیمت محصولات فولادی در بازار داشته و همین امر موجب پایین آمدن توان خرید مشتریان و رکود بازار در روزهای قبل از انتخابات شده است.

این کارشناس بازار فولاد تصریح کرد: در این بازار راکد، کم فروشی و فروش محصولات غیر استاندارد هم به کرات مشاهده شده است که نظارت و رصد را جدی تر می کند که این موضوع را شروع کرده ایم.

وی در توضیح کم فروشی محصولات فولادی در بازار گفت: کم فروشی در بازار بدین گونه است که میلگرد و تیرآهن های موجود در بازار گاه زیر وزن استاندارد و معمول خودشان و یا بصورت شاخه ای و نه کیلویی عرضه می شوند که موجب ضرر مصرف کنندگان خواهد شد.

عضوهیات مدیره اتحادیه صنفی توزیع کنندگان آهن وفولاد افزود: حتی گاه برخی تولیدکنندگان تیرآهن ونبشی طبق سفارش خریداران و متقاضیان مبادرت به تولید محصولات فولادی با وزن و کیفیت کمتر می کنند.

چیت ساز ادامه داد:سه استان مازندران ، گیلان وقسمتی از آذربایجان سالهاست تیرآهن و میلگرد را شاخه ای ونه کیلویی می فروشند مثلا تیرآهن زیر 14 وزنش باید 155 کیلوگرم  باشد اما تیرآهن تولیدی این سه استان بین 110 تا 130 کیلو است که باید در بعضی از قسمتهای ساختمان به لحاظ امنیتی و ایمنی بنا و ساختمان استفاده شود اما گاه دیده شده در همه جای ساختمان بکار رفته است که بسیار خطرناک است.

وی افزود:علاوه بر میلگرد و تیراهن ، درباره ورق استیل نیز تخلفاتی دیده شده است که هرچند حجم تولید این محصولات بسیار کم و در کارخانه های متفرقه ونا مشخص تولید می شود اما درباره ورق هم درحال بررسی هستیم.

عضوهیات مدیره اتحادیه صنفی توزیع کنندگان آهن وفولاد در پایان تاکید کرد: علاوه بر سازمان ملی استاندارد ایران که درحال بازنگری قوانین واعمال مقررات بر متخلفان است ،  اتحادیه صنفی فروشندگان و توزیع کنندگان آهن الات و فولاد هم بشدت در حال پیگیری و بررسی تخلفات و رفع موانع تولید است .

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors