جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 21 اردیبهشت 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

چشم‌انداز بلندمدت قیمت  شمش نامشخص است

اگرچه انتظارات کوتاه‌مدت قیمت شمش مثبت است اما برخی نگرانی‌ها در مورد پیش‌بینی‌های بلندمدت وجود دارد.

شمش فولاد

به گزارش فولادبان یک تولیدکننده مستقر در اوکراین به Fastmarkets گفت: ما پس از حذف 2 درصد تعرفه واردات در چین، چشم‌انداز متفاوتی داریم. از یک طرف، قیمت شمش باید بهبود یابد، اما از طرف دیگر علاقه بیشتری به فروش از این طریق به منابع دیگر وجود خواهد داشت که باعث ایجاد رقابت می‌شود. قیمت شمش، تحت فشار قیمت شمش داخلی و میلگرد در چین افزایش می‌یابد؛ اما اینکه آیا درنتیجه حذف عوارض، واردات افزایش خواهند یافت یا خیر، یک سؤال است.

یک تاجر در خاورمیانه در 6 مه گفت: در میان‌مدت [دو ماه]، شکاف بین قیمت‌های محصولات فولادی بلند و تخت کاهش می‌یابد. قیمت قراضه فولاد HMS 80:20 امروز حدود 480 دلار به ازای هر تن cfr ترکیه معامله شد و [این کشور] میلگرد را برای صادرات 700 تا 720 دلار فوب ارائه می‌دهد در حالی که ترکیه سه هفته در قرنطینه است و بازار داخلی آن چندان فعال نیست.

ارزیابی هفتگی Fastmarkets برای کویل نورد گرم صادراتی ترکیه در 30 آوریل 1050 تا 1070 دلار در هر تن بود، در حالی که در 22 آوریل قیمت‌ها بین 1020 تا 1050 دلار بود؛ بنابراین فاصله قیمت بین کویل نورد گرم و میلگرد صادراتی در ترکیه به 350 دلار در هر تن رسید. این اختلاف از میانگین شکاف 242.50 دلار در هر تن در مارس و 158.10 دلار در هر تن در ژانویه بسیار بالاتر است. در بلندمدت [3-4 ماه]، ما باید انتظار سقوط داشته باشیم. تولید فولاد چین در آوریل در بالاترین سطح 10 ساله قرار گرفت، بنابراین هیچ‌گونه کاهش تولید وجود ندارد.

کارخانه‌های عضو انجمن آهن و فولاد چین تولید فولاد خام خود را در فاصله 11 تا 20 آوریل در مقایسه با 10 روز قبل از آن افزایش دادند و به بالاترین سطح رساندند.

اعضای انجمن در این مدت 2.32 میلیون تن فولاد تولید کردند که 2.21 درصد از 2.27 میلیون تن در فاصله 1 تا 10 آوریل افزایش داشت.

یک تاجر در این باره گفت: فولادسازان در سراسر جهان برای استفاده از قیمت‌های بالا و سود بسیار خوب توانایی کامل دارند. هنوز هم خطر کرونا در چند منطقه که باعث از بین رفتن تقاضا می‌شود وجود دارد، بنابراین اگر همه این [عوامل] را کنار هم قرار دهید، درنهایت با سقوط 100 تا 150 دلار در هر تن فولاد بلند و 300 تا400 دلار در هر تن محصولات تخت، مواجه خواهیم بود. ای‌کاش اشتباه می‌کردم.

او افزود: اما فولاد زیادی به چین می‌رود و بازارهای دیگر طی چهار تا هشت هفته آینده رقابت خواهند داشت.

 

 

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors