جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 08 اردیبهشت 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

بلومبرگ:‌ پیشی گرفتن تقاضا از عرضه در بازار فولاد جهان

خبرگزاری بلومبرگ در تحلیلی درباره بازار فولاد نوشته است:‌ قیمت فولاد از آسیا تا آمریکای شمالی در حال افزایش است و حرکت سنگ‌آهن به سمت یک رکورد تازه شتاب می‌گیرد، زیرا بهبود اقتصاد جهانی به تقاضای بیشتر برای فولاد منجر می‌شود.

دنیای خارج از چین هم سرانجام در حال احیا است و این جهش جهانی موجی قدرتمند از خرید را تحریک می‌کند که با تولید قابل مقایسه نیست. بخش‌های تولید و ساخت‌وساز در حال رونق هستند و دولت‌ها متعهد شده‌اند که با هدف بهبود اقتصاد پس از همه‌گیری کرونا، زیرساخت‌ها را توسعه دهند.

پس از یک سال محدودیت تولید و بیکاری کارخانجات فولاد، سفارشات آن‌ها اکنون در حال پر شدن است. علاوه بر این، بزرگ‌ترین تولیدکنندگان سنگ‌آهن با مشکلات عملیاتی روبرو شده‌اند و بازار را سخت‌تر کرده‌اند.

قیمت کویل نورد گرم که یک محصول فولادی معیار است، در آمریکای شمالی سه برابر نسبت به پایین‌ترین سطح پس از شیوع کرونا افزایش یافته و در اروپا نیز قیمت آن صعودی است. در چین که از یک سال قبل از تقاضای قوی برخوردار بوده است، قیمت فولاد به بالاترین سطح از سال 2008 رسیده است.

این یک مزیت برای فولادسازان است که بعد از یک سال ناگوار ناگهان از حاشیه‌های سود مناسب برخوردار می‌شوند. شرکت Posco کره جنوبی، یکی از تأمین‌کنندگان برتر در خارج از چین، به تازگی بهترین سود سه‌ماهه خود را از سال 2011 ثبت کرده است و انتظار دارد که این بهبود در نیمه دوم به اعتبار بسته محرک اقتصادی دولت و استفاده از واکسن‌های ویروس کرونا ادامه یابد.

طبق اعلام انجمن جهانی فولاد، تقاضای فولاد در سراسر جهان امسال 5.8 درصد رشد می‌کند تا از میزان قبل از همه‌گیری کرونا فراتر رود. مصرف چین، حدود نیمی از کل مصرف جهانی، در سطح رکورد قبلی رشد خواهد کرد، در حالی که بقیه جهان به شدت در حال احیا است.

توماس گوتیرز، تحلیلگر بازار فولاد گفت: زمان تحویل فولاد واقعاً طولانی است و برخی از کارخانه‌ها می‌گویند که آنها برای سه‌ماهه سوم یا حتی چهارم محصولات خود را فروخته‌اند. امسال با بهبود شرایط کرونا و بسیاری از برنامه‌های محرک اقتصادی، خوش‌بینی در مورد تقاضا وجود دارد. تقاضا در خارج از چین در ماه آوریل بیشتر از آن بوده است که در سال‌های متمادی شاهد بوده‌ایم.

قیمت سنگ‌آهن با یک جهش ناگهانی به سطح تقریباً رکورد رسیده و قیمت‌های نقدی آن کمتر از 1 دلار با رکورد 194 دلار در هر تن فاصله دارد. زیرا فولادسازان چین نرخ تولید را بیش از یک میلیارد تن در سال نگه می‌دارند که عامل رشد تقاضای سنگ‌آهن است.

قیمت‌های بالای سنگ‌آهن، درآمد بالای معدنکاران جهان را تقویت کرده است. احتمال زیادی وجود دارد که فولادسازان چینی موج این روند صعودی را سوار شوند و تولید را حداقل در سال جاری بیشتر کنند. مطابق اطلاعات بلومبرگ، سودآوری کارخانه‌های فولاد به بالاترین سطح در بیش از یک دهه گذشته رسیده است.

ویوک ظار، تحلیلگر بانک مشترک‌المنافع استرالیا، در یادداشتی نوشت: حاشیه سود فولاد در چین نشان می‌دهد که قیمت‌های فعلی سنگ‌آهن در کوتاه‌مدت پایدار است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors