جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 07 اردیبهشت 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

نفس سبز به کالبد بورس دمیده شد/ رشد 15 هزار واحدی بورس بعد از گذشت یک هفته

بعد از گذشت یک هفته که بورس فقط در شرایط افت به سر می‌برد، با رشد اکثر سهم‌های شاخص‌ساز دوباره سبز شد و شاخص کل بازار 15 هزار واحد رشد کرد.

به گزارش فولادبان؛ مدت زیادی بود که سهامداران بورس منتظر یک روز سبز در این بازار بوده‌اند که بعد از گذشت یک هفته از سه‌شنبه هفته گذشته، امروز دوباره شاخص کل بالاتر از روز گذشته قرار گرفت تا سه‌شنبه‌ها به نام «روز سبز بورسی» نامگذاری شود چراکه از ابتدای سال تا کنون تنها روزهای سه‌شنبه شاخص کل رشد می‌کند، اما در روزهای دیگر روند نزولی دارد. به گفته کارشناسان بازار سرمایه رشد امروز سهم‌های شاخص‌ساز زیاد پایدار نخواهد بود چون اعتماد هنوز به بازار بازنگشته است و هنوز سهامداران حقیقی نقدینگی وارد بازار نکرده‌اند.

بر این اساس، با رشد سهام شاخص‌ساز از جمله سهم‌های کامودیتی و صادرات‌محور به جز خودرو، شاخص کل با رشد 15 هزار و 734 واحدی، امروز به یک میلیون و 202 هزار و 690 واحد رسید. البته، این شاخص تا دقایق پایانی معاملات، رشدی با شیب تند را تجربه کرد، ولی در آخرین دقایق، باز هم با فشار فروش سهامداران حقیقی، شاخص دوباره برگشت و کمی افت کرد که شاید فردا شاهد روندی نزولی در بازار باشیم.

شاخص کل هم‌وزن در این میان، افت و خیزهای متعددی را تجربه کرد، ولی به طور کلی، رشد اندک خود را حفظ کرد و تا پایان معاملات، 169 واحد افزایش یافت و روی ایستگاه 427 هزار و 451 واحدی متوقف شد. شاخص فلزات اساسی با رشد سهم‌های صادرات‌محور مانند «فملی» و «فولاد» رشد 36 هزار و 713 واحدی را تجربه کرد و رقم 911 هزار و 98 واحد را نشان داد تا برای دومین روز متوالی سبز باشد.

امروز، نمادهای «خساپا»، «شپنا»، «خودرو»، «برکت»، «فملی»، «شستا» و «خگستر» بیشترین تراکنش بازار را به خود تعلق دادند و نمادهای «فولاد»، «فملی»، «فارس»، «شستا»، «فخوز»، «وغدیر» و «شپنا» بیشترین تأثیر را روی روند حرکتی شاخص داشتند، اما گروه فلزات اساسی بود که برترین گروه صنعتی از نظر ارزش معاملات شد.

در معاملات روز جاری، نمادهای فولادی هم روند رو به رشد خوبی را طی کردند و نمادهای «فجر»، «فخوز»، «فولاد» و «کاوه» بیشترین رشد قیمت را داشتند. «کچاد» و «کگل» هم افزایش قیمت در سهام خود تجربه کردند. نماد «ارفع» نمادی بود که در بازار فرابورس رشد قیمت بهتری را نسبت به «ذوب» داشت.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors