جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 07 اردیبهشت 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

بروزرسانی طرح جامع فولاد/ظرفیت مکران برای تبدیل شدن به قطب فولاد

مدیر عامل شرکت ملی فولاد ایران گفت: از بروزرسانی طرح جامع فولاد متناسب با شرایط امروز کشور خبر داد و گفت سواحل مکران ظرفیت بسیار بالایی برای تبدیل شدن به قطب فولاد کشور و منطقه را دارد.

بروزرسانی طرح جامع فولاد/ظرفیت مکران برای تبدیل شدن به قطب فولاد اخبار فولاد

علیرضا رشیدی در گفتگو با فولادبان افزود: در 25 سال اخیرعمده سرمایه گذاریهای صنعت فولاد با توجه به سرمایه بخش خصوصی و نیاز بازارعمدتا در بخش نورد و فعالیتهای زنجیره پایین دستی بود و واحدهای بزرگ فولادی ما یعنی فولادمبارکه ،خوزستان و ذوب آهن دولتی بودند ولی با شناخت بیشتر ازاین صنعت،توجه سرمایه گذاران به تولید شمش وفعالیتهای بالادستی معطوف شده است .

مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران با اشاره به ظرفیت سواحل مکران؛ گفت:جغرافیای ایران ،کشوری کم آب و خشک است و واحدهای فولادی به منابع آبی وجاهایی که آب بیشتری دارند نیازدارند لذا حاشیه خلیج فارس و دریای عمان محل مناسبی برای اجرای طرحهای فولادی است و طرح جامع فولاد به سرمایه گذار کمک می کند تا در محلی سرمایه گذاری کند که هم به بازارهای بین المللی و هم منابع انرژی حرارتی، آبی ، گازی دسترسی داشته باشد.

رشیدی افزود: نگاه ما دیگر نباید فقط به بازارهای داخلی باشد بلکه افق دید صنعت فولاد کشور باید به بازارهای منطقه ای و بین المللی باشد تا چشم انداز روشنی را در پیش رو ببینیم اگرافق دید ما به بازار داخلی باشد قطعا صنعت فولاد درجا خواهد زد وچشم انداز رشدی نخواهد داشت واین نگاه می تواند طرح 55 میلیون تن فولاد را عملیاتی تر کند.

وی تاکید کرد:مواد اولیه ما همیشگی نیست و محدودیتهای زیادی برای بهره برداری وجود دارد و در شرایطی که بیشتر بهره –برداریها از مواد اولیه و منابع سطحی است و لایه های عمقی به بهره برداری نمی رسد باید برای تحقق 55 میلیون تن فولاد در برنامه پنجساله ششم تلاش کنیم و طرح جامع فولاد راه بهره وری واحدهای تولیدی باارزش را با شناخت منابع زیرساختی و تامین آب ، گاز، راه  و برق آن فراهم می کند.

مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران گفت:در دوره ای نیاز کشور به تولید میلگرد و تیرآهن زیاد بود ولی اکنون به لحاظ سواد مهندسی نیازهای بازارو توان تکنولوژیکی که کشور درحوزه فولاد به دست آورده است، کالاهای فولادی باید با ارزش افزوده بیشتر، کیفی تر و محصولات صنعتی تر تولید شود و تمرکز بر نیازهای سنتی کمتر شود تا راه به بازارهای جهانی پیدا کنیم.

رشیدی از بروزرسانی طرح جامع فولاد خبرداد و گفت: این طرح مانند تمام ایده ها نمی تواند بی نقص باشد اما نسخه های جدید آن درحال تکمیل است و سعی می شود نقایص آن بیشتر بررسی و به روزتر شود و قطعا اجرای بدون نقص آن با منافع ذینفعان که همان سرمایه گذاران طرحها هستند همگام خواهد بود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors