جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 06 اردیبهشت 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

زور فلزات هم به وضعیت قرمز بورس نرسید/ افت دوباره شاخص کل

با وجود رشد قابل ملاحظه شاخص فلزات اساسی و تشکیل صف خرید برای برخی از سهم‌های شاخص‌ساز، شاخص کل باز هم افت کرد.

به گزارش فولادبان؛ امروز با اینکه وضعیت بازار  در کل قرمز به سر می‌برد، چندین نماد سبز هم در آن میان به چشم می‌خوردند که از جمله آن‌ها می‌توان نمادهای شاخص‌ساز فلزی را نام برد، اما باز هم فشار فروش آنقدر بالا بود که شاخص را زیر افق صعود نگه داشت، اما به گفته کارشناسان بازار سرمایه، وضعیت نامتعادل امروز ثابت کرد که بازار هنوز به ثباتی که لازم دارد، نرسیده است و هنوز هم در صندوق‌های ارائه شده توسط دولت و همچنین، سهام شاخص‌ساز فشار فروش حس می‌شود.

نماگر اصلی بازار سرمایه سیر نزولی به صعودی خوبی را پش سر گذاشت چرا که پس از سقوط و برخورد به کف یک میلیون و 180 هزار واحدی، دوباره با بیشتر شدن خرید سهام فلزات اساسی بالا آمد، اما در نهایت نتوانست به میزان لازم رشد کند و در وضعیت قرمز باقی ماند. این شاخص تا پایان معاملات 903 واحد نسبت به روز گذشته افت کرد و در نهایت رقم یک میلیون و 186 هزار و 938 واحد را نشان داد.

قطار شاخص کل هم‌وزن هم که تحت تأثیر فروش و قفل شدن صف‌های فروش در روز گذشته بود، امروز تا پایان معاملات روی ریل نزولی قرار داشت و تا پایان معاملات، با سقوط 876 واحدی، در ایستگاه 427 هزار و 265 واحدی قرار گرفت، اما شاخص فلزات اساسی با افزایش میزان خرید در سهم‌های مس که در پاسخ به جهش ناگهانی قیمت مس در جهان رشد کرده بودند، 20 هزار و 646 واحد رشد کرد و به خانه 875 هزار و 379 واحدی رسید. با این حال کارشناسان بازار سرمایه بر این عقیده‌اند که این شرایط در بازار ثبات ندارد و باید اتفاق خاص سیاسی یا اقتصادی در بازار بیفتد تا شاخص برگردد.

نمادهای تأثیرگذار روی شاخص

در معاملات روز جاری، نمادهای «خودرو»، «فملی»، «برکت»، «شستا»، «شپنا»، «پترول» و «شتران» بیشترین تراکنش را به خود اختصاص دادند و در این میان، نمادهای «فملی»، «فولاد»، «شستا» و «نوری» بیشترین تأثیر مثبت، اما نمادهای «کگل»، «کچاد» و «فارس» بیشترین تأثیر منفی را روی روند حرکتی شاخص کل داشتند.

در روز خوب شاخص فلزات اساسی هم، نمادهای فولادی هم سبز و هم قرمز به تن داشتند، اما نمادهای «فجر»، «فخوز»، «کاوه» و «فولاد» بیشترین رشد قیمت را داشتند و تنها سبزهای فولادی بودند. نمادهای «کگل» و «کچاد» در گروه کانه فلزی افت قیمت را تجربه کردند و نماد «ذوب» در معاملات فرابورس حدود 3 درصد افت قیمت داشت.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors