جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 27 فروردین 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

روند افزایشی قیمت محصولات فولادی در کشور و جهان

نایب‌ رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران بازار محصولات فولادی کشور را تابعی ازبازارهای جهانی دانست و گفت : با مراجعه به بازارهای مالی و بورسی جهان پیش بینی روند قیمت در بازارهای جهانی همراه با رشد نسبی است .

سجاد غرقی درگفتگو با فولادبان درباره بازار آهن وفولاد کشور در سال ۱۴۰۰ افزود: بازارفولاد ایران از بازارهای جهانی تاثیر می پذیرد و چون بخش عمده ای از محصولات و تولیدات فولادی ما صادر می شود به همین علت قیمت آنها هم تابعی از قیمتهای جهانی است و در کشور قیمت گذاری نمی شود.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط حاکم بر بازار فولاد ، نمی توان پیش بینی مشخصی از قیمتها داشت اما درعین حال با مراجعه به بازارهای مالی ، بورسی وجهانی می توان نتیجه گیری کرد روند قیمتها افزایشی و همراه با رشد نسبی است .

نایب‌رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران نرخ ارز را دیگر عامل تعیین قیمت محصولات فولادی داخل ذکر کرد و گفت : تفاوت قیمت ارز در سال گذشته باعث افزایش شدید قیمت محصولات فولادی داخل کشور شد ، یعنی با افزایش قیمت دلار تا مرز 30 هزار تومان ، قیمت فولاد و تمام محصولات این زنجیره ناگهان رشد شدید قیمتی را تجربه کرد، اما این افزایش قیمت دیگر تابع قیمتهای جهانی نبود بلکه متاثر از سیاستهای داخلی و افزایش ناگهانی قیمت دلار بود .

غرقی با اشاره به قیمت گذاری محصول فولادی در داخل کشور تاکید کرد: تنها سنگ آهن از میان محصولات زنجیره فولاد قیمت گذاری دستوری و آنهم 50 درصد قیمت جهانی است، در حالیکه تمامی محصولات فولادی از شمش تا میلگرد و تیرآهن بر اساس قیمت های جهانی تعیین  قیمت می شوند .

وی علت تعیین قیمت سنگ آهن در داخل کشور را ممنوعیت صدور آن ذکر کرد و گفت : چون صادرات سنگ آهن ممنوع است ، قیمت گذاری دستوری بر این محصول حاکم است و در مقاطعی حتی قیمت کنسانتره در جهان  تنی 200 دلار بود اما در داخل 80 دلار قیمت گذاری شد، این شیوه نمی تواند پایدار باشد چون سرمایه گذاری در حوزه معدن غیر اقتصادی شده است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors