جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 24 فروردین 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

حمایت حقوقی‌ها بازار را بالا کشید/ رشد 18 هزار واحدی شاخص کل

امروز با استقبال سهامداران از سهم‌های شاخص‌ساز در پی حمایت حقوقی‌ها از این سهام، شاخص کل در پایان معاملات 18 هزار واحد رشد کرد و روز سبزی را برای بازار به جای گذاشت.

به گزارش فولادبان؛ بازار سرمایه پس از عبور کردن از روزهای سختی که پیش از این داشت، دوباره امروز روی ریل صعودی افتاد و در این میان، حمایت سر صبحی سهامداران حقوقی از سهام شاخص‌ساز باعث شد که حقیقی‌ها با تشکیل صف خرید، دوباره وضعیت بازار را سبز کنند. به گفته کارشناسان بازار سرمایه، پیش از این، بازار در صف فروش قفل شده بود، اما با روندی که روز گذشته معاملات به همراه داشت و در نیم ساعت انتهایی معاملات صف‌های فروش جمع شدند، بازار دوباره امروز مثبت شد.

با این تفاسیر، شاخص کل بازار سرمایه با حمایت دوباره سهامداران حقوقی امروز رشد کرد و وضعیت کلی بازار را سبز کرد. در این میان، بسیاری از سهم‌های شاخص‌ساز و بنیادی از جمله سهم‌های فولادی، فرآورده‌های نفتی، خودرویی و معدنی وضعیت بهتری نسبت به دیگر سهم‌ها داشتند و به این ترتیب، نماگر اصلی بورس 18 هزار و 458 واحد رشد کرد و به یک میلیون و 244 هزار و 616 واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن در معاملات روز جاری افت و خیزهای زیادی را تجربه کرد چراکه در سایه صف‌های خرید حقوقی‌ها، سهامداران حقیقی کمتر در بازار حضور داشتند و صنایع کوچک هم چندان مورد حمایت قرار نگرفتند، اما این شاخص در انتهای معاملات رشد 509 واحدی را تجربه کرد و روی ایستگاه 435 هزار و 231 واحدی ایستاد. شاخص فلزات اساسی هم امروز 34 هزار و 63 واحد افزایش یافت و رقم 913 هزار و 473 واحد را نشان داد.

نمادهای «خساپا»، «شپنا»، «خودرو»، «فولاد»، «خگستر»، «فملی» و «وتجارت» بیشترین تراکنش را در بازار امروز داشتند، در حالی که نمادهای «فولاد»، «شستا»، «فملی»، «تاپیکو»، «کچاد»، «فخوز» و «شپنا» بیشترین تأثیر مثبت را در روند حرکتی شاخص کل داشتند.

امروز، فولادی‌ها عملکرد درخشانی از خود به جای گذاشتند؛ به نحوی که نمادهای بیشتر نمادهای فولادی سبزپوش شدند و نمادهای «فجر»، «فخوز»، «فولاد» و «فنورد» بیشترین رشد را تجربه کردند. در گروه کانه فلزی نمادهای «کچاد» و «کگل» رشد قابل ملاحظه‌ای داشتند، اما در فرابورس هم نماد «ذوب» عملکرد چندان خوبی نداشت و مورد حمایت واقع نشد.

کارشناسان بورس اعتقاد دارند که با ادامه تزریق نقدینگی به بازار سرمایه، روند معاملات هفته‌های آتی به گونه‌ای پیش خواهد رفت که بازار متعادل‌تری را شاهد باشیم.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors