جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 22 فروردین 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

به روز سازی ابتدا و انتهای زنجیره می تواند از آثار مثبت توافق چین باشد

رئیس هیات مدیره انجمن سنگ آهن ایران درباره سند همکاری ایران و چین گفت : ما برای توسعه زنجیره فولادکشور می توانیم از ابتدایی ترین حلقه زنجیره یعنی کوه یا معدن تا اخرین حلقه زنجیره یعنی تولید انواع فولاد های آلیاژی ویژه از چین کمک و همکاری دریافت کنیم .

مهرداد اکبریان

مهرداد اکبریان در گفتگو با فولادبان با اشاره به رشد و توسعه بخش میانی زنجیره فولاد در کشور افزود: ما در بخش صنایع پایین دستی مثل فولادهای آلیاژی و فولادهای آلیاژی ویژه نیاز بیشتری به توسعه همکاریها با چین داریم البته ما تا شمش رشد خوبی داشته ایم اما از شمش به بعد نتوانسته ایم محصولات فولادی خوبی تولید کنیم در حالیکه بیشترین سود زنجیره فولاد در انتهای زنجیره یعنی تولید فولادهای آلیاژی ، فولادهای خاص و تولیدات خاص فولادی است .

وی ادامه داد : اگر در کشور مثلا یک پیچ خاص با یک فولاد خاص تولید شود ، آن محصول با صد برابر قیمت شمش به فروش می رسد در حالیکه ما در این عرصه ورود نکرده ایم و اگرهمکاری ما با چین در تولید چنین محصولاتی باشد، آینده کشور به لحاظ تامین ارزی تضمین و زنجیره فولاد از شرایط فعلی که فقط تا تولید شمش موفق بوده است خارج می شود.

این فعال صنعتی تصریح کرد : اینکه ما بزرگترین تولیدکننده شمش درخاورمیانه باشیم بسیار خوب است اما رویه تولید محصولات فولادی ایران باید به تکنولوژی  هاس هایتک و تولید فولادهای آلیاژی خاص کشیده شود. اگر ورود چین باعث توسعه و به روز رسانی زنجیره اول و آخر فولاد شود می توان گفت این همکاریها برای صنعت فولاد کشور بسیار تاثیر گذار بوده است .

اکبریان در ادامه تاکید کرد: ابتدای زنجیره فولاد شامل اکتشاف، تجهیز معادن و به روز آوری صنایع استخراجی و ماشین آلات  نیز هنوز نیازمند حمایت وتوجه ویژه است؛ اگرهمکاریهای فولادی دو کشور در این دوبخش متمرکز شود ایران خواهد توانست به تکنولوژی ارزانتر و با قیمت پایین تر دست پیدا کند .

رئیس هیات مدیره انجمن سنگ آهن ایران افزود : کاهش تحریمها، رفع محدودیتهای بانکی و ارزی ، تسهیل شرایط تجاری ، تامین شرایط بازرگانی برد برد و ایجاد شرایط عادلانه در مناسبات اقتصادی  نیاز شرایط حاضر ایران است و اگر این همکاری موجب دستیابی به این اهداف شود می تواند برای کشورما که تشنه کار، اشتغال و تجارت است ، کمک حال بسیار تاثیر گذاری باشد .

اکبریان درپایان ادامه داد: اما اگر نحوه اجرای توافقنامه بگونه ای باشد که هدف حل معضلات اقتصادی ایران نباشد و چین روی مسایلی کار کند که خیلی برای ایران مهم نیست در واقع امتیازاتی از دست داده ایم بدون اینکه امتیازی به دست آورده باشیم موضوع اصلی نگرانی مردم این است که باید برای رفع این نگرانی اطلاع رسانی بیشتری انجام بگیرد .

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors