جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 22 فروردین 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

افت 9 هزار واحدی شاخص کل/ صف‌های فروش خالی نشدند

امروز در ادامه روند نزولی بورس، با کش‌دار شدن صف‌های فروش باز هم شاخص کل بیش از 9 هزار واحد افت کرد.

به گزارش فولادبان؛ امروز در حالی که میزان فشار عرضه‌ها در بازار سرمایه هنوز ادامه داشت، باز هم بازار نسبت به روز گذشته افت کرد و اکثر سهم‌های شاخص‌ساز باز هم افت قیمت را تجربه کردند. به عقیده کارشناسان، جو حال حاضر بازار سرمایه به گونه‌ای است که سهامداران این بازار در حال بیش‌واکنش نشان دادن به معاملات هستند؛ به نحوی که به علت دامنه نوسان نامتقارن، صف‌های فروش قفل شده‌اند. به هر حال، تغییر نکردن نرخ ارز هم باعث شده است تا چشم‌انداز تورم کاهش یابد و همین مسئله مزید بر علت شده است تا سرمایه‌گذاران نقدینگی خود را از بازار خارج کنند.

شاخص کل بازار سرمایه که نماگر وضعیت کلی بازار است، امروز حال خوشی را نشان نداد و در حالت کلی روی ریل نزولی قرار گرفته بود. با بیشتر شدن عرضه‌ها در سهام شاخص‌ساز و همچنین سهم‌های کوچک، این شاخص تا پایان معاملات 9 هزار و 775 واحد افت کرد و به یک میلیون و 230 هزار و 920 واحد رسید. بنابراین، باید منتظر باشیم تا بازار به کف‌های حمایتی جدید خود برسد.

علاوه بر این، شاخص کل هم‌وزن این بازار هم از همان ابتدا روی دور سقوط بود و مانند رودی به پایین سرازیر شده بود؛ به نحوی که از ابتدا تا انتهای معاملات با شیبی ملایم 833 واحد ریزش داشت و در نهایت روی نقطه 435 هزار و 357 واحد ایستاد و در این میان، شاخص فلزات اساسی با افت شدید 13 هزار و 283 واحدی، رقم 882 هزار و 53 واحد را نشان داد. با این حال، گفته می‌شود که سرنوشت بازار و اقتصاد به سرنوشت انتخابات گره خورده است.

در میان نمادهای مورد معامله امروز، نمادهای «اپال»، «شستا»، «فولاد»، «وبملت»، «خزامیا»، «بوعلی» و «غپاک» بیشترین تراکنش را داشتند و نمادهای «فولاد»، «فملی»، «فارس»، «کچاد»، «شستا»، «شپنا» و «تاپیکو» بیشترین تأثیر را در روند حرکت شاخص کل داشتند.

در میان نمادهای فولادی بورس هم در هیچ سهمی به جز «کاوه» رنگ سبز دیده نمی‌شد و نمادهای «فخوز»، «فولاد»، «فنورد» و «فسازان» بیشترین افت قیمت را تجربه کردند. دو نماد معدنی و صنعتی «کچاد» و «کگل» هم در بازار ریزش داشتند و در بازار فرابورس هم نماد «ذوب» افت قیمت داشت.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors