جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 21 فروردین 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

افت بورس تمام شدنی نیست/ کاهش 9 هزار واحدی شاخص کل

بورس با بهتر شدن شرایط سیاسی کشور و خبر برداشته شدن تحریم‌ها باز هم در اولین روز معاملاتی هفته سقوط کرد و شاخص کل 9 هزار واحد پایین آمد.

به گزارش فولادبان؛ با وجود اینکه امروز خبری جدید از وضعیت اقتصادی و سیاسی خبری شنیده نشده بود و هنوز جو حاکم بر بازار تحت تأثیر خبر آماده بودن آمریکا برای برداشته شدن تحریم‌ها بود، بازار باز هم در اولین روز معاملاتی هفته سرخپوش شد و اکثر سهم‌های شاخص‌ساز بازار فشار فروش سنگینی را تجربه کردند. به گفته کارشناسان بازار سرمایه علت اصلی کاهش شاخص کل در معاملات امروز انتظارات کاهشی تورم است که افزایش نرخ دلار در بازار هم نتوانست تأثیر مثبت در شاخص بگذارد.

در معاملات رز جاری بازار سرمایه، بیشتر سهم‌های شاخص‌ساز و بنیادی در گروه‌های خودرو، فلزات اساسی و فرآورده‌های شیمیایی افت قیمت شدیدی را تجربه کردند؛ به طوری که نماگر اصلی بورس تا پایان معاملات با شیبی ملایم 9 هزار و 151 واحد پایین‌تر از روز آخر معاملاتی هفته گذشته قرار گرفت و رقم یک میلیون و 240 هزار و 758 واحد را نشان داد. در این میان، عقیده کارشناسان این است که بازار به سمت حرکت کردن به سمت کف‌های حمایتی جدید است.

شاخص کل هم‌وزن نیز وضعیتی مشابه شاخص کل داشت، اما تنها تفاوتی که این دو نسبت به هم داشتند، این بود که شاخص هم‌وزن در ساعت‌های میانی معاملات یک افت شدید و سپس یک ررشد به همان اندازه را تجربه کرد، ولی در حالت کلی روند حرکتی این شاخص منفی بود و تا انتهای معاملات 939 واحد افت کرد و به 436 هزار و 174 واحد رسید و شاخص گروه فلزات اساسی نیز با کاهش 14 هزار و 480 واحدی، امروز روی خانه 895 هزار و 484 واحدی قرار گرفت.

امروز نمادهای «امین»، «اپال»، «بوعلی»، «آبادا»، «شستا»، «غپاک» و «سیتا» فهرست پرتراکنش‌ترین‌های بازار را تشکیل دادند، اما در این میان، نمادهای «فولاد»، «فملی»، «شستا»، «کچاد»، «فارس»، «شپنا» و «تاپیکو» بودند که بیشترین تأثیر منفی را روی روند حرکت شاخص کل داشتند.

در گروه فلزات اساسی هم هیچ نماد مثبتی دیده نمی‌شد و نمادهای «فخوز»، «فنورد» و «فولاد» سهم‌هایی بودند که بیشترین افت قیمت را در بازار تجربه کردند. دو نماد فولادی گروه کانه فلزی یعنی «کچاد» و «کگل» هم امروز یک افت قیمت شدید را تجربه کردند و نماد «ذوب» هم در معاملات فرابورس افت قیمت داشت.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors