جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 18 فروردین 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

افت 10 هزار واحدی شاخص کل/ مذاکرات تا به اینجا کارساز نبود

درست یک روز پس از برگزاری نشست وین، بازار سرمایه نتوانست جان دوباره بگیرد و امروز هم بیش از 10 هزار واحد افت کرد.

به گزارش فولادبان؛ درست در روزهایی که چشم همه به نشست وین دوخته شده است و تا کنون خبر خوبی جز مذاکرات سازنده از این نشست شنیده نشده، بازار سرمایه امروز باز هم افت شدیدی را تجربه کرد و این در حالی بود که دلار در بازار آزاد با افزایش قیمت همراه بود. کارشناسان بازار سرمایه هم بر این عقیده‌اند که اتفاقات حال حاضر در بازار به دلیل هیجانات و جو حاکم بر بازار است که باعث شده است بسیاری از سهامداران به فروش سهم‌ها روی آورند تا پول خود را به دلیل افت احتمالی قیمت دلار از بازار سرمایه خارج کنند.

به این ترتیب، تابلوهای اطلاعات معاملات در تالار شیشه‌ای امروز به رنگ قرمز درآمدند و اکثر سهم‌های شاخص‌ساز و بنیادی افت قیمت شدیدی را تجربه کردند که با توجه به صف‌های فروش عظیم، به نظر می‌رسد روند معاملات با سرعت و حجم نقدینگی پایینی همراه است. با این حال، شاخص کل تا پایان معاملات امروز با سرعت یکنواخت و شیبی ملایم رو به پایین حرکت کرد و تا انتهای معاملات 10 هزار و 889 واحد افت کرد و به یک میلیون و 249 هزار و 896 واحد رسید.

با بیشتر شدن فشار فروش در سهم‌های بزرگ و کوچک بازار، شاخص کل هم‌وزن نیز مانند نماگر اصلی بازار افت را تجربه کرد تا روزهای منفی بورس تکمیل شوند. این شاخص تا انتهای معاملات یک‌هزار و 256 واحد کاهش یافت و روی رقم 437 هزار و 115 واحد به کار خود پایان داد و شاخص فلزات اساسی نیز با ریزش 13 هزار و 879 واحدی، رقم 909 هزار و 923 واحدی را نشان داد.

در معاملات روز جاری، نمادهای «شستا»، «فملی»، «خزامیا»، «اپال»، «امین»، «کدما» و «بوعلی»، به عنوان نمادهای پرتراکنش بازار معرفی شدند که اکثر آن‌ها در دامنه منفی معامله می‌شدند. نمادهای «فولاد»، «فملی»، «شستا»، «فارس»، «کدما»، «شپنا» و «تاپیکو» بیشترین تأثیر را روی روند حرکت شاخص کل داشتند.

امروز، تمام نمادهای فولادی به رنگ مس درآمدند و در میان آن‌ها نمادهای «فولاد»، «کاوه» و «فخوز» بیشترین افت قیمت را تجربه کردند. در گروه کانه فلزی دو نماد «کچاد» و «کگل» نیز منفی شدند و معاملات بازار فرابورس به گونه‌ای رقم خورد که نمادهای «ذوب» و «ارفع» افت قیمت حدود یک درصدی داشتند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors