جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 14 فروردین 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

برنامه چین برای افزایش واردات فولاد در جهت کاهش آلایندگی تولید فولاد

چین در حال بررسی تعدادی از تغییرات مالیاتی برای صنعت فولاد خود  از جمله کاهش تخفیف‌های صادراتی  است که اقدامی در جهت پاک‌سازی یکی از کثیف‌ترین صنایع از لحاظ انتشار گازهای آلاینده گازهای آلاینده محسوب می‌شود.

به گزارش فولادبان به نقل از بلومبرگ، به گفته دو نفر آشنا به این موضوع، مقامات چینی در حال بررسی تغییراتی هستند که بتواند موجب تشویق واردات فولاد و کاهش صادرات شود. این اقدامات پس از تعهد این کشور برای کاهش تولید فولاد در سال جاری با هدف کاهش آلایندگی‌ها انجام می‌شود.

این تغییرات مالیاتی همچنین ممکن است تجارت جهانی فولاد را تغییر دهد، زیرا چین بزرگترین تولیدکننده، واردکننده و صادرکننده فولاد است.

تغییراتی که در نظر گرفته‌شده شامل کاهش تخفیف صادرات برای برخی از محصولات فولادی و کاهش یا حذف عوارض واردات برای برخی از محصولات است. چین همچنین در حال بررسی کاهش مالیات بر ارزش افزوده یا مالیات بر درآمد تولیدکنندگان سنگ‌آهن داخلی یا معاف ساختن شرکت‌ها از مالیات است. جزئیات این تصمیم نهایی نیستند و ممکن است تغییراتی انجام شود، برخی از سیاست‌ها احتمالاً به زودی در ماه آوریل اعلام می‌شوند.

بان پنگ، تحلیلگر شرکت مایک فیوچرز در این باره گفت: این سیاست‌ها می‌تواند باعث ورود مواد اولیه مانند شمش و قراضه شود. این پیشنهادات مطابق با اهداف چین برای کاهش تولید فولاد خام برای کمک به دستیابی به اقتصاد بدون گازهای آلاینده است.

فولاد 15 درصد از انتشار گازهای آلاینده چین را تشکیل می‌دهد. محدودیت‌های تولیدی در قطب تولید فولاد این کشور یعنی شهر تانگشان شروع شده و این صنعت در حال بررسی برنامه‌های میان‌مدت است تا قبل از سال 2025 میزان اوج آلایندگی را کاهش دهد و تا سال 2030 آن‌ها را 30 درصد کاهش دهد.

صادرات فولاد این کشور در حال حاضر عقب‌نشینی کرده است، زیرا در اواسط دهه گذشته سیل عرضه را به وجود آورد و باعث ایجاد دامنه اقدامات ضد دامپینگ در سراسر جهان و ایجاد تنش‌های تجاری شد. افزایش واردات می‌تواند تقاضای چین برای سنگ‌آهن را کاهش دهد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors