جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 14 فروردین 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

توافق چین می تواند صنعت ورق را دگرگون کند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در شرایطی که اغلب شورهای دنیا به توافق نامه های دو جانبه و چند جانبه روی آورده اند توافق با چین برای صنعت به خصوص فولاد ایران می تواند بسیار مفید باشد.  

مصطفی طاهری در گفتگو با فولادبان افزود: از آنجا که روشهای تولید فولاد در ایران بیشتر القایی و با مصرف شدید برق و گازاست ، اگر این همکاری بگونه ای باشد که تکنولوژی تولید فولاد ایران از القایی به کوره بلند تبدیل شود قطعا ایران می تواند افزایش راندمان و کاهش مصرف انرژی را در تولید فولاد داشته باشد .

طاهری ادامه داد :در بیشتر کشورهای دنیا فولاد تولیدی با روش کوره بلند است و تنها کارخانه کوره بلند ما ذوب آهن و مابقی مثل فولاد مبارکه و خوزستان به دلیل ارزان بودن انرژی و بصرفه بودن تولید، القایی است واگر انرژی مصرفی تولید- کنندگان ایرانی همطراز قیمت های جهانی شود ، قطعا روشهای تولیدی کوره بلند ، جایگزین القایی خواهد شد وایران می تواند طبق این سند از همکاری چین در این زمینه استفاده کند.

وی همچنین دستیابی به دانش فنی تولید برخی محصولات پایین دستی زنجیره فولاد را ازدیگرهمکاریهای دوکشور ذکرو تصریح کرد : ایران در تولید فولاد توانسته است در جهان حرفی برای گفتن داشته باشد اما در تولید محصولاتی که مربوط به انتهای زنجیره و پایین دستی با کاربردهای خاص است ، مشکل دارد ، حال با توجه به سند همکاری می تواند از طرف قرارداد بخواهد در این زمینه  سرمایه گذاری کند .

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اضافه کرد : ورق فولادی در مرز تولید قراردارد و حتی گاهی  تقاضای ورق فولادی از تولید پیشی می گیرد که این موضوع برای ورقهای خاص شدت بیشتری دارد. مثلا در کارخانه  ترانسفو زنجان ، تمام مواد اولیه آن نوعی ورق فولادی ویژه وارداتی است که ایران می تواند با همکاری چین به دانش فنی آن دست پیدا کند و از تولیدکنندگان ورقهای فولادی منحصر بفرد شود.

طاهری در پایان گفت : باید درنظر داشت در تمام مراودات اقتصادی اولویت هر کشوری تامین منافع خود است اما کشور ما ، کشور مستقلی و هوشیار است و جایی که منافع ما تامین نشود زیر بار نخواهیم رفت زیرا در اقتصاد بین الملل، منافع دو کشور براساس برد برد تعریف شده است .

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors