جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 11 فروردین 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

رویترز: سازندگان فولاد تخت در چین امسال پول پارو می‌کنند

 رویترز در تحلیلی درباره وضعیت تولید فولاد تخت در چین نوشته است: بزرگ‌ترین تولیدکنندگان فولاد تخت چین نسبت به سود حاصل از بازیابی پس از کرونا در تولید جهانی و تقاضای کالاها در سال 2021 و همچنین از سیاست‌های کاهش آلایندگی‌های زیست محیطی که به احتمال زیاد موجب کنار رفتن رقبای ضعیف‌تر آنها خواهد شد، امیدوار هستند.

به گزارش فولادبان؛ قیمت کویل نورد گرم (HRC) – نورد فولاد مورداستفاده در اتومبیل، لوازم خانگی و ماشین‌آلات – در شش ماه گذشته 50 درصد افزایش یافته است زیرا تولیدکنندگان چین پس از رفع محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا در اواسط سال 2020 فعالیت خود را دوباره شروع کرده‌اند.

تحلیلگران موسسه CITIC Securit در یادداشتی در این باره نوشته‌اند: تقاضای فولاد از سوی بخش تولید به طور قابل توجهی بهبود می‌یابد و بخش آهن از سال 2017 که اصلاحات طرف عرضه باعث کاهش ظرفیت کارخانه‌های فولاد شد، امسال بیشترین کمبود عرضه را خواهد داشت.

CITIC Securities افزوده است: سود حاصل از شرکت‌های فولادی احتمالاً در سال جاری رکورد خواهد زد.

مصرف فولاد تخت از نیمه دوم سال گذشته به دلیل بهبود وضعیت تولید لوازم خانگی، کانتینرهای حمل و نقل، وسایل نقلیه و سایر محصولات مورد تقاضا در سراسر جهان افزایش یافته است.

این روند در سال 2021 ادامه یافته است به طوری که تولید صنعتی در ژانویه-فوریه 7.3 درصد نسبت به دسامبر و 35.1 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است و انتظار می‌رود با بهبود اقتصاد بیشتر کشورهای منطقه از کرونا سرعت آن بیشتر شود.

حمل و نقل اقلام سنگین فلزی به بازار خارج از چین نیز در سال جاری جهش داشته است. صادرات کانتینرهای نو در ماه‌های ژانویه-فوریه در مقایسه با ماه‌های مشابه سال 2020 بیش از دو برابر شده است، در حالی که صادرات خودرو 85 درصد افزایش یافته است.

شن یونگگانگ، تحلیلگر موسسه Huatai Futures در پکن، در این باره بیان کرد: ما انتظار داریم که محصولات فولادی تخت امسال از محصولات فولادی بخش ساخت‌وساز بهتر عمل کنند چراکه بهبود اوضاع اقتصادی خارج از کشور به نفع صادرات چین برای چنین فلزاتی خواهد بود.

به گفته تحلیلگران، در حالی که فعالیت‌های قوی کارخانجات، سودآوری فولادسازان را افزایش داده است، اما سیاست‌های کاهش آلایندگی زیست محیطی فولادسازان به نوبه خود می‌تواند این بخش را به نفع بزرگترین بازگیران تغییر شکل دهد.

تولیدکنندگان فولاد 15 درصد از میزان انتشار کربن در چین را تشکیل می‌دهند و این سؤال مهم مطرح است که آیا کشور می‌تواند به هدف خود برای صفر کردن تولید کربن تا سال 2030 برسد.

وزارت محیط زیست چین پس از اینکه مطلع شد چهار کارخانه در اتخاذ اقدامات آلودگی اضطراری برای بهبود کیفیت هوا موفق نبوده‌اند، اخیراً بازرسی‌ها را در کارخانه‌های فولاد در تانگشان – قلب صنعت فولاد چین- افزایش داد. در نتیجه، کاهش تولید بین 30 تا 50 درصد برای باقی‌مانده سال در 23 سازنده فولاد از جمله کارخانه‌های متعلق به گروه دولتی HBIS و شرکتهای خصوصی   در این شهر اعمال شده است   که به نظر می‌رسد این امر باعث افزایش سودآوری در کارخانه‌هایی شود که می‌توانند با تمام ظرفیت کار کنند.

لی ونتائو، تحلیلگر Tianfeng Futures در این مورد گفت: نیمی از فولاد تولیدی شهر تانگشان، محصولات تخت هستند.

لی با اشاره به دستاوردهای بزرگ در صنعت پس از اصلاحات طرف عرضه چین برای از بین بردن ظرفیت‌های اضافی و قدیمی فولاد، گفت: اگر محدودیت‌های تولید ادامه یابد، سود کلی محصولات تخت می‌تواند به سطح 2018 برسد یا حتی از آن پیشی بگیرد.

تولید فولاد خام تانگشان در سال گذشته 144 میلیون تن بود که 13.5 درصد از کل تولید فولاد چین را تشکیل می‌داد و 45 درصد بیشتر از تولید دومین فولادساز جهان، هند بود.

با تشدید این وضعیت، قیمت سهام شرکت‌های فولادی ذکرشده که مدت‌هاست عملکرد خوبی در بازارهای مصرف‌کننده و مالی در چین ندارند، به عنوان بهترین عملکرد بازار سهام در سال جاری شناخته شدند.

سهام فولاد سازنده برتر چین Baoshan Iron & Steel Co Ltd که همچنین بزرگ‌ترین تأمین‌کننده ورق خودرو است، از ابتدای سال 2021 تاکنون 38 درصد صعود کرده است.

به گفته تانگ چوانلین، تحلیلگر CITIC Securities، سریع‌ترین دوره رشد سهام فولاد هنوز فرا نرسیده است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors