4 تا 5 هزار معدن تا پایان فروردین آزاد می‌شوند/ برخی قوانین مخل تولید باید حذف شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر تلاش وزارتخانه متبوع خود برای آزادسازی پهنه‌های معدنی در سال جدید تصریح کرد: تا پایان فروردین، ۴ تا ۵ هزار معدنی را که کارهای اداری صدور مجوزشان انجام شده است، اما افراد مختلف آن‌ها را فعال نکرده‌اند، آزاد خواهیم کرد و به صورت مزایده به دست مردم می‌دهیم تا هم به تولید و هم به صادرات و اشتغال کشور کمک شایانی شود.

به گزارش فولادبان؛ علیرضا رزم‌حسینی، وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت در حاشیه نخسیتن جلسه هیات دولت در سال 1400 با تاکید بر این که در سال جدید مسیر سرمایه‌گذاری در تولید را هموارتر می‌کنیم، گفت: برخی قوانین مخل تولید در راستای اجرای شعار مانع‌زدایی‌های تولید باید لغو شوند.

وی افزود: ما در سال گذشته بخشی از این قوانین را احصا و به مجلس شورای اسلامی ارائه کردیم و اکنون هم مجددا این مساله را با کمیسیون‌های تخصصی مجلس در میان می‌گذاریم؛ البته این کمیسیون‌ها همواره همکاری خوبی با وزارت صنعت داشته‌اند.

وزیر صمت با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» از سوی مقام معظم رهبری، ضمن قدردانی از ایشان عنوان کرد: ۱۱ سال است که رهبر معظم انقلاب موضوعات اقتصادی را به عنوان نام سال‌ها انتخاب می‌کنند و به ویژه در سه سال اخیر، ایشان توجه‌ای ویژه‌ای به بخش تولید داشته‌اند.

رزم‌حسینی ادامه داد: وزارت صنعت در کنار وزارتخانه‌های نفت و جهاد کشاورزی برای تولید گام بر می‌دارند و بر این اساس، سال گذشته، ما ۱۰ میلیارد دلار از حجم واردات کشور را کاهش دادیم که بخشی از آن به سمت تولید داخلی رفت و این روند را امسال نیز ادامه خواهیم داد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: بخش عمده‌ای از واردات ما کالاهای واسطه‌ای برای تولید است و ۵۰ درصد واردات سال گذشته نیز از محل صادرات و با استفاده از سامانه نیمای بانک مرکزی انجام شد.

وی با تاکید بر تلاش وزارت صمت برای آزادسازی پهنه‌های معدنی در سال جدید گفت: تا پایان فروردین، ۴ تا ۵ هزار معدنی را که کارهای اداری صدور مجوزشان انجام شده است، اما افراد مختلف آن‌ها را فعال نکرده‌اند، آزاد خواهیم کرد و به صورت مزایده به دست مردم می‌دهیم تا هم به تولید و هم به صادرات و اشتغال کشور کمک شایانی شود.

رزم‌حسینی در پایان رشد صنعتی ایران در سال ۹۹ را 7.5 درصد عنوان کرد و اظهار داشت: امسال تمام تلاش ما این است که این نرخ رشد را برای صنعت کشور حفظ کنیم و حتی آن را ارتقا دهیم؛ به همین منظور، امسال روابط وزارت صنعت با تشکل‌ها، اتاق بازرگانی و صنعتگران افزایش خواهد یافت و با جدیت به دنبال رونق تولید هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *