جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 30 اسفند 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

توان صدور بیمه‌نامه معادن در سال گذشته ۷ برابر شد/ رشد 3.5 برابری سرمایه صندوق بیمه معادن

مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی گفت: در سال 99 سرمایه این صندوق از ۱۴۲ میلیارد به ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت و این رشد 3.5 برابری سرمایه صندوق منجر به آن شد که توان صدور بیمه‌نامه معادن 7 برابر شود.

به گزارش فولادبان و به نقل از ایرنا؛ فرید دهقانی با اشاره به تاثیرات افزایش سرمایه این صندوق بر تعداد معادن برخوردار عنوان کرد: صندوق بیمه در سال‌های گذشته از ۱۴۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان سرمایه برخوردار بود که بخشی از این سرمایه به صورت نقدی و بخشی نیز به صورت اموال و دارایی از سوی صاحب سهام اصلی آن (ایمیدرو) به حساب صندوق واریز شده است.

وی به تسهیلات ناشی از سرمایه صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی اشاره کرد و ادامه داد: صندوق ما قدرت صدور بیمه‌نامه تا هفت برابر سرمایه خود را دارد که از این میزان تعدادی به بیمه‌نامه اعتباری برای متقاضیان بخش استخراج و فرآوری و تعدادی نیز به بیمه‌نامه‌های سرمایه‌گذاری و همچنین بیمه‌نامه بخش اعتباری اکتشاف اختصاص می‌یابد و منابع بخش اکتشاف از محل وجوه اداره شده در کمک‌های فنی و اعتباری در اختیار وزارتخانه است.

مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی، افزایش توان صندوق بیمه در ارائه خدمات را ناشی از افزایش سرمایه این شرکت دانست و تصریح‌کرد: اکنون با افزایش سرمایه صندوق از ۱۴۲ میلیارد به ۵۰۰ میلیارد تومان که با توجه به قوانین حاکم در صندوق و اجازه بانک مرکزی انجام شده و توسط ایمیدرو محقق شده است، در عمل خواهیم توانست به میزان سه‌هزار و ۵۰۰  میلیارد تومان بیمه‌نامه صادر کنیم.

دهقانی تاکید کرد: این میزان از افزایش توان صدور بیمه‌نامه در بخش معادن کوچک منجر به تحولی عظیم و قابل توجه در حوزه تولید، توسعه و اشتغال می‌شود، هرچند باید پذیرفت تاثیرگذاری واقعی زمانی اتفاق خواهد افتاد که سرمایه صندوق متناسب با پتانسیل بخش معدن ایران باشد که در شرایط کنونی چنین نیست.

مشاور معاونت معدنی وزارت صمت نگاه ویژه به بخش استخراج و توسعه وکاهش هزینه‌های آن را از اولویت‌های صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت های معدنی برشمرد و اظهار داشت: این امر سبب رقابت‌پذیر شدن استخراج مواد معدنی می‌شود که در این راه کمک‌های وزارتخانه نیز در بخش اکتشاف برای ما بسیار کمک‌کننده و راه گشا بوده است.

وی افزود: در سال ۹۹ صندوق بیمه، منابع نسبی از حیث مقایسه‌ای نسبت به سال های ۹۷ و ۹۸ در بخش کمک‌های فنی و اعتباری داشته است، همچنین منابع دیگری نیز در بخش وجوه اداره شده در اختیار معاونت معدنی داشته که این معاونت آن را در اختیار صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی گذاشته است.

مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی این اتفاق را نویدبخش تحولات جدی در حوزه معدن برشمرد و تصریح‌کرد: با سپرده‌گذاری این پول در بانک صنعت و معدن و همچنین اجرایی شدن تعهدنامه سه‌جانبه بانک صنعت و معدن، معاونت معدنی وزارت صمت و صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی، در سال آینده هم بخش اکتشاف و هم ایمنی بخش معادن زغال دستخوش تغییرات و تحول جدی خواهد شد.

دهقانی در پایان ابراز امیدواری کرد: با توجه به این افزایش سرمایه در سال 99، با توجه به پرونده‌های موجود و حجم ریالی پرونده‌های اعلامی توسط متقاضیان، در سال آینده شاهد تحول بسیار خوبی در بخش معدن و صنایع معدنی خواهیم بود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors