جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 29 اسفند 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

رونق اقتصادی سال 2021 از قیمت فولاد حمایت می‌کند

برخی نوردکاران فولادی در سطح جهان معتقدند که کاهش شیوع کرونا در سال جاری میلادی و رونق اقتصادی ناشی از آن می‌تواند تداوم رشد نرخ فولاد بخصوص محصولات نهایی را به همراه داشته باشد.

به گزارش فولادبان؛ الکساندر گوردینکو، مدیر فروش بین‌المللی گروه سلسا (Celsa) که بیشتر در زمینه تولید مقاطع طویل فولادی فعالیت می‌کند، در کنفرانس اتحادیه بین‌المللی تولیدکنندگان و صادرکنندگان میلگرد (ایرپاس) در همین راستا گفت: به نظر می‌رسد پس از رکود اقتصادی در سال 2020 به دلیل بیماری همه‌گیری کرونا در اقتصاد جهانی، در سال 2021 میزان شیوع این بیماری کاهش یابد و این مساله از تقاضای فولاد و قیمت‌ها پشتیبانی خواهد کرد.

وی افزود: اقتصاد جهانی در سال 2020 نسبت به انتظارات بهتر عمل کرده و فقط 3.5 درصد منقبض شده است که نشان‌دهنده حرکت قوی‌تر از حد انتظار در نیمه دوم سال 2020 است. اقتصادهای پیشرفته با کاهش 4.9 درصدی تولید ناخالص داخلی بیشترین آسیب را دیدند، در حالی که بازارهای نوظهور با افت 2.4 درصدی عملکرد بهتری داشتند.

گوردینکو گفت که انتظار می‌رود اقتصادها بسته به دسترسی به واکسن و سیاست‌های دولت و بسته‌های محرک، امسال بهبودی V شکل قوی‌ای داشته باشند، مطابق انتظار با بهبود شکل V در اقتصادهای جهانی، پیش‌بینی می‌شود تقاضای فولاد جهانی نیز به طور قابل توجهی در سال 2021 رشد کند.

در مورد محصولات فولادی بلند، گوردینکو تاکید کرد که علی‌رغم کاهش انتظارات برای مصرف محصولات بلند در سال 2020 در میان همه‌گیری کرونا، مصرف جهانی جهانی به 905 میلیون تن رسیده که 0.7 درصد افزایش در سال را نشان می‌دهد. بهبود تقاضای جهانی از نیمه دوم سال 2020 باعث افزایش قیمت فولاد شد و در حال حاضر هیچ نشانه‌ای از کاهش وجود ندارد.

در کنفرانس اتحادیه بین‌المللی تولیدکنندگان و صادرکنندگان میلگرد (ایرپاس) همچنین این سوالات مطرح شد که مشخص نیست که آیا کارخانه‌های فولادی از پایین‌ترین سطح تاریخی سال 2020 عبور کرده‌اند یا خیر؟ آیا آن‌ها می‌توانند این افزایش‌ها را حفظ کنند؟ آیا حمایت‌های مالی یک چرخه فوق‌العاده جدید در کالاها ایجاد می‌کند؟ این نوع سؤالات و برخی عدم قطعیت‌ها مانند موفقیت یا عدم موفقیت واکسیناسیون و هزینه‌های زیرساختی در چین و ایالات متحده جهت بازار را در سال 2021 تعیین می‌کند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors