جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 28 اسفند 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

واردات فولاد ارزان به اروپا راه پیدا می‌کند، اما خریداران هنوز محتاط هستند

فروشندگان خارجی فولاد به دلیل کمبود مزمن محصولات فولادی در اروپا، زمان طولانی تحویل از کارخانه‌ها و فرصت‌های کمتر برای خرید در بازار داخلی، پایشان دوباره به قاره سبز باز شده است.

فولاد اروپا

به گزارش فولادبان و به نقل از S&P Global Platts، شنیده‌ها حاکی از آن است که مشتریان علاقه بیشتری به فولاد وارداتی دارند، بنابراین برخی می‌توانند از خریداران تخفیف بگیرند.

یک منبع مطلع در یک کارخانه ایتالیایی گفت: در دو هفته گذشته شاهد طوفان بودیم. کمبود فولاد در اروپا وجود دارد و تقاضا بسیار زیاد است. امروز اگر از طریق واردات تامین کالا کنید، زمان تحویل کم و بیش دارید و اگر به اندازه کافی سریع باشید و بتوانید محصولات مورد نظر خود را تخصیص دهید، می‌توانید در حدود 30 تا 40 یورو در هر تن صرفه‌جویی کنید.

اکنون قیمت کویل نورد گرم وارداتی در ایتالیا 742.5 یورو (885.89 دلار) در تن Cfr بنادر ایتالیا، شنیده می‌شود. قیمت کویل نورد سرد هم 865 یورو در تن در همان منطقه است است. همان منبع مطلع گفت که احتمال افزایش قیمت کویل نورد گرم به 770 تا 780 یورو تا پایان این هفته تعجب‌آور نیست و باعث جذابیت بیشتر واردات برای مشتریان می‌شود.

پلتس، قیمت کویل نورد گرم اروپای شمالی را 780 یورو در تن ارزیابی کرد و در جنوب اروپا نیز قیمت‌ها را 765 یورو اعلام کرد. در اروپای شمالی، قیمت کویل نورد گرم وارداتی 725 یورو و قیمت فولاد گالوانیزه گرم وارداتی هم 970 یورو بود.

به همین ترتیب، در آلمان، یک منبع مطلع در بخش توزیع فولاد گفت که مشتریان از شرایط پرفشار بازار مصون نیستند، حتی اگر آنها با تأمین‌کنندگان خود قرارداد طولانی‌مدت داشته باشند.

قیمت کویل نورد گرم در اروپا با رسیدن به 780 یورو در تن در بالاترین سطح طی یک دهه گذشته قرار دارد، سطحی که از جولای 2008 مشاهده نشده است.

یک توزیع‌کننده آلمانی دیگر از عدم توانایی خود در افزایش مجدد موجودی انبارها به دلیل کمبود مداوم در اروپا شکایت داشت. این منبع مطلع در بخش توزیع گفت: ما نمی‌توانیم انبارهای خود را به همین سرعت پر کنیم، چراکه خلأ داریم و تهیه فولاد با قیمت مناسب دشوار است.

اطلاعات کمیسیون اروپا در 15 مارس نشان داد سهمیه‌های واردات کویل نورد گرم از روسیه و صربستان در حال اتمام است، به نحوی که از سهمیه این دو کشور به ترتیب 34 و 40 درصد باقی مانده است و مقدار باقیمانده سهمیه کره جنوبی نیز 63 درصد است. در همین حال، سهمیه هند اکنون تمام شده است و در شرایط بحرانی تلقی می‌شود.

همچنین داده‌های پلتس نشان می‌دهد که از سهمیه اختصاصی غیرکشوری برای واردات فولاد به اروپا تقریبا در حدود 2.69 میلیون تن باقی مانده یا 97 درصد بلااستفاده مانده است و 320 هزار و 137 تن در انتظار تخصیص در بنادر اروپا است.

البته در سه‌ماهه چهارم سال میلادی، کشورهایی که سهمیه واردات فولاد خود را به اتمام رسانده‌اند مجاز به استفاده از سهمیه موجود ویژه کشورهای خارج از کشور خواهن بود. در همین حال، ترکیه در حال اتمام سهمیه‌های خود است.

در حالی که قیمت‌های فولاد وارداتی تا حدودی نسبت به قیمت‌های داخلی در اروپا پایین‌تر است، یک منبع مطلع در یک مرکز خدمات ایتالیایی گفت که این امر کوتاه‌مدت خواهد بود و انتظار می‌رود فروشندگان آسیایی قیمت‌های خود را در این هفته افزایش دهند تا بتوانند رشد اروپا را جبران کنند.

این منبع مطلع گفت: احتمال تخفیف در واردات وجود دارد، اما فقط به این دلیل که در هفته گذشته در اروپا شتاب باورنکردنی وجود داشته است. من فکر می‌کنم در هفته آینده با افزایش قیمت‌های تأمین‌کنندگان آسیایی و خاورمیانه‌ای اوضاع تغییر خواهد کرد، چراکه معمولا این‌طور بوده است.

با این حال، همان منبع مطلع اعتقاد نداشت که خریداران به سمت واردات هجوم می‌آورند، زیرا بیشتر آنها تصمیم می‌گیرند با درخواست حجم کمتر و انجام خریدهای پشت سر هم ریسک خود را کنترل کنند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors