جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 26 اسفند 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

اختلاف قیمت ورق گرم آمریکا و چین به بالاترین سطح تاریخی رسید

فاصله میان قیمت کویل نورد گرم در منطقه غرب میانه ایالات متحده آمریکا و ورق کلاف گرم داخلی چین از زمان آغاز ارزیابی نرخ این محصولات توسط S&P Global Platts در سال 2008 به بالاترین سطح خود رسیده است.

به گزارش فولادبان و به نقل از S&P Global Platts؛ کمبود عرضه کویل نورد گرم در ایالات متحده باعث افزایش 32.5 دلاری آن در بازار داخلی این کشور در روز 12 مارس شد تا نرخ این محصول به 1299 دلار در هر تن برسد که تقریبا 200 درصد بیشتر از اوت سال گذشته بود.

در همان روز در بازار شانگهای، قیمت ورق گرم 4950 یوان در هر تن (761 دلار) بود. البته کاهش تولید برنامه‌ریزی‌شده در شمال شرق چین یعنی تانگشان به دلیل آلودگی هوای این شهر، احتمالا تا حدودی از افزایش قیمت‌ها در آینده حمایت خواهد کرد.

در ایالات متحده، خریداران بالقوه اکنون قبل از این که بتوانند کویل نورد گرم را تهیه کنند، به ماه ژوئن نگاه می‌کنند، بنابراین قیمت‌های ایالات متحده همچنان رو به افزایش است.

بنابراین با توجه به قیمت‌های بالای ارائه‌شده توسط تولیدکنندگان آمریکایی نیز بازار ورق فولادی ایالات متحده برای عرضه‌کنندگان ژاپن و کره جنوبی جذاب است.

آمار واردات فولاد آمریکا نشان می‌دهد که در ماه فوریه، کره جنوبی 196 هزار تن فولاد به آمریکا صادر کرد که نسبت به ژانویه 64 درصد افزایش یافت. صادرات ژاپن هم در دومین ماه سال 2021 به صورت ماهانه 85 درصد رشد کرد و به 82 هزار و 793 تن رسید.

همچنین بر اساس اطلاعات وزارت بازرگانی ایالات متحده، حجم کل واردات ورق گرم به آمریکا با 15 درصد افزایش در ماه فوریه به 138 هزار و 460 تن رسیده است. در این میان، ژاپن و کره جنوبی صادرات خود را به ایالات متحده و اروپا افزایش داده‌اند، اما فعالیت خاصی در بازارهای وارداتی آسیا نداشته‌اند. البته کارخانجات و بازرگانان چینی با توجه به قیمت‌های بالای داخلی ارائه‌شده، عجله‌ای برای صادرات ندارند.

حاشیه سود کارخانه‌های فولادسازی چین از پایان تعطیلات سال نوی قمری این کشور تا کنون، عمدتا با قیمت مناسب فولاد تمام‌شده، به‌ویژه کویل نورد گرم، تقویت شده است. طبق معمول، میلگرد در بازار داخلی چین نوسان بیشتری داشته، اما احتمالا قیمت این محصول پشتیبانی بیشتری خواهد داشت، زیرا گرمای هوا برای از سر گیری فعالیت ساخت‌وساز در این کشور شرایط مناسبی را فراهم می‌کند.

این در حالی است که انتظار می‌رود کاهش تولید فولاد تا 50 درصد در تانگشان به دلیل آلودگی شدید هوای این شهر در روزهای اخیر، تقاضای کوتاه‌مدت سنگ‌آهن را کاهش خواهد داد، در حالی که این مساله رشد قیمت فولاد نهایی را پشتیبانی می‌کند و این اتفاق باعث افزایش حاشیه سود کارخانه‌ها خواهد شد.

با این حال، صادرات سنگین سنگ آهن در خارج از استرالیا و برزیل در هفته‌های اخیر و کمبود برخی محصولات اصلی عیار متوسط به احتمال زیاد از رشد قیمت این ماده اولیه در آینده‌ای نزدیک تا حد زیادی حمایت خواهد کرد. در حقیقت، محدودیت‌های زیست‌محیطی تأثیر ناچیزی بر سطح کلی تولید فولاد دارند.

در نمودار زیر اختلاف قیمت ورق گرم چین و آمریکا در بازارهای داخلی این دو کشور در میان سال‌های 2008 تا 2021 را براساس ارزیابی S&P Global Platts ملاحظه می‌کنید.

اختلاف قیمت ورق گرم آمریکا و چین به بالاترین سطح تاریخی رسید اخبار فولاد، فولادبان، ورق گرم، آمریکا، چین، تانگشان، شانگهای

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors