جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 23 اسفند 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

حرکت بورس؛ از فاز قرمز تا منطقه سبز/ فرآورده‌های نفتی خوش درخشیدند

امروز در حالی که شاخص کل بورس چند قدمی به سمت منفی محورها حرکت کرد، با استقبال خوب از گروه فرآورده‌های نفتی و کلیت مثبت بازار، این شاخص دوباره رشد کرد و سبز شد.

به گزارش فولادبان؛ بورس اوراق بهادار تهران، امروز دقایق ابتدایی خود را در یک فاز منفی گذراند، اما این فاز منفی چندان هم کارایی نداشت، زیرا با حمایت‌های سهامداران حقیقی و حقوقی، شاخص کل دوباره به سمت مثبت محورهای بازار سرمایه حرکت کرد.

به گفته کارشناسان بازار سرمایه، حرکت رو به رشد بازار علاوه بر گزارش‌های مثبتی که در صنایع مختلف شنیده می‌شود، تحت تأثیر پالس‌های مثبتی است که از آزاد شدن منابع ارزی ایران در کشورهای دیگر از آن‌ها صحبت می‌شود.

در معاملات روز جاری، شاخص کل بیشتر تحت تأثیر استقبال خوب سهامداران از سهام شرکت‌های پالایشی از جمله سهم‌های «شپنا» و «شتران» قرار گرفت و رشد خوبی داشت و دوباره چراغ سبز را برای سهامداران روشن کرد و تا پایان معاملات، 22 هزار و 554 واحد افزایش یافت تا با قرار گرفتن روی رقم یک میلیون و 229 هزار و 431 واحد به کار خود پایان دهد.

شاخص هم‌وزن نیز که امروز ابتدا کج‌دار و مریز حرکت کرد، با بیشتر شدن صف‌های خرید، حرکت بهتری روی ریل صعودی داشت و تا انتهای معاملات با رشد هزار و 453 واحدی، به 433 هزار و 277 واحد رسید.

امروز گروه فلزات اساسی به واسطه سهم‌های فولادی، توانست خیلی خوب به سمت مثبت حرکت کند. در حالی که قیمت فلزات اساسی در جهان رو به افزایش حرکت کرده است، سهام برخی از فلزی‌ها افت قیمت داشتند، ولی فولادی‌ها خیلی خوب خریداری شدند و در پایان معاملات، شاخص این گروه، با رشد 13 هزار و 386 واحد نسبت به روز چهارشنبه، رقم 915 هزار و 471 واحد را نشان داد.

نمادهای «برکت»، «اپال»، «شپنا»، «خودرو»، «خساپا»، «شستا» و «ولپارس» فهرست پرتراکنش‌های بازار را تشکیل دادند و در میان کل سهم‌های بازار، نمادهای «فارس»، «کچاد»، «فولاد»، «فملی»، «پارس»، «شپنا» و «پارسان» بیشترین تأثیر را روی روند حرکت شاخص کل داشتند و باعث شدند بازار امروز وارد منطقه سبز شود.

امروز، با وجود شرایط سبز در بازار، بیشتر سهم‌های فولادی هم سبزپوش شدند، اما در این میان، نماد «فخاس» با افت 2- درصدی، بیشترین ضرر را داشت و «فولاد» هم بیشترین رشد را در بین فولادی‌ها داشت. نماد «کچاد» نیز در معاملات امروز رشد خوبی را تجربه کرد و جزو برترهای بازار بود، اما نمادهای فرابورسی فولادی چندان وضعیت خوبی را پشت سر نگذاشتند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors