جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 23 اسفند 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

افت نرخ شمش فولاد ایران تحت تأثیر کاهش هزینه مواد اولیه

در هفته‌ای که گذشت، کاهش شدید هزینه مواد اولیه در جهان موجب افت قیمت برخی محصولات فولادی شد و نرخ شمش فولاد صادراتی ایران هم از این مساله استثنا نبود.

به گزارش فولادبان و به نقل از متال بولتن؛ شنیده می‌شود محموله‌ای از شمش فولاد ایرانی در 7 مارس با قیمت 560 دلار به ازای هر تن فوب بنادر جنوب ایران، در سطح بالاترین قیمت‌های یک هفته قبل، فروخته شده است. با این حال، در آغاز این هفته، کارخانه‌های ایرانی به دلیل کاهش قیمت سنگ‌آهن و قراضه در سطح جهان مجبور به تخفیف در قیمت‌های نهایی خود شدند.

در تاریخ 9 مارس، شاخص روزانه Fastmarkets برای سنگ‌آهن عیار 62 درصد وارداتی بنادر شمالیچین با کاهش 9.93 دلار به 164.41 دلار در هر تن رسید. در روز چهارشنبه، این شاخص در میان بهبود جزئی تقاضا، 0.26 دلار بهبود یافت و به 164.67 دلار در هر تن رسید.

منابع مطلع به Fastmarkets گفته‌اند که قیمت سنگ‌آهن در نتیجه اعمال شدیدترین محدودیت‌های انتشار آلایندگی از سال 2017 در تانگشان چین عقب‌نشینی کرده است.

قیمت قراضه نیز در اوایل این هفته با افزایش عرضه نزول کرد. شاخص روزانه Fastmarkets برای قراضه فولاد HMS 1 & 2 (مخلوط 80:20)، مبدأ اروپای شمالی cfr ترکیه، 447.59 دلار در هر تن در روز سه‌شنبه بود که 5.79 دلار در هر تن کاهش را نشان می‌دهد. شاخص مربوط به قراضه فولاد HMS 1 & 2 (مخلوط 80:20)، مبدأ ایالات متحده cfr ترکیه نیز در 9 مارس 456.95 دلار در هر تن محاسبه شد که 5.79 دلار به ازای هر تن کاهش داشت.

در این شرایط بازار، کارخانه‌های ایرانی با فروش شمش فولاد در سطوح پایین‌تر موافقت کردند. شنیده می‌شود که یک محموله با قیمت 548 دلار در هر تن فوب بنادر جنوب ایران فروخته شده، در حالی که گزارش شده محموله دیگری با قیمت پایین‌تر از 542 دلار در هر تن فوب نیز سفارش شده است. ظاهرا تحویل هر دو بار نیز برای آوریل است.

ارزیابی هفتگی Fastmarkets برای شمش فولاد صادراتی ایران در روز چهارشنبه در مقایسه با 551 تا 560 دلار در هر تن فوب یک هفته قبل کاهش یافت و به 542 تا 560 دلار در هر تن فوب رسید.

این هفته اما در بخش فولاد تختال ایران عدم اطمینان در مورد قیمت قابل معامله وجود داشت. یکی از کارخانجات بزرگ اعلام کرد که مناقصه‌اش در 12 مارس بسته خواهد شد. البته این کارخانه، این بار قیمت پیشنهادی مشخصی نداشت و از مشتریان دعوت کرد قیمت ارائه کنند.

منبعی از طرف معامله‌گران قیمت قابل اجرا برای فولاد تختال را 590 دلار در هر تن فوب تخمین زد؛ اما یک معامله‌گر دیگر گفت که در این دور از فروش می‌توان به قیمت 610 تا 620 دلار به ازای هر تن فوب دست یافت.

ارزیابی هفتگی Fastmarkets برای فولاد تختال صادراتی ایران، در 10 مارس به 590 تا 610 دلار در هر تن فوب رسید، در حالی که هفته قبل 600 دلار در هر تن بود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors