جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 18 اسفند 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

یک روز سبز دیگر بر رخسار بازار سرمایه/ صعود فلزات اساسی با حمایت حقوقی‌ها

بالاخره پس از گذشت چندین روز کابوس‌بار، بورس برای دومین روز متوالی رنگ سبز را به رخسارش دید و توانست سهامداران خود را امیدوارتر از گذشته کند و فلزات اساسی هم در این روز صعودی بورس با حمایت حقوقی‌ها بالا آمدند.

به گزارش فولادبان؛ امروز بازار سرمایه با گذر کردن از روزهای سخت خود، توانست چراغ سبزی به سهامدارانش نشان دهد، اما این چراغ به دلیل این نبود که سهامداران زیادی قصد داشند به بازار وارد شوند، چراکه کارشناسان بورس بر این عقیده‌اند که رشد امروز این بازار علاوه بر بازگشت دلار به ریل صعودی و عبور قیمت نفت از مرز 70 دلار، ناشی از حمایت سهامداران حقوقی از سهم‌های شاخص‌ساز بود و انتقال سهم‌ها از حقیقی به حقوقی در این مدت، نشانگر این ادعا بوده است.

در معاملات روز جاری، نماگر اصلی بازار سرمایه از همان ابتدا با گام‌هایی محکم در راه صعود قدم گذاشت، به طوری که مشخص بود امروز بیشتر نمادهای بازار سبز خواهند ماند. امروز که گروه‌های فلزات اساسی و فرآورده‌های نفتی بهترین عملکرد را در روند بازار داشتند، شاخص کل 24 هزار و 341 واحد رشد کرد و به یک میلیون و 199 هزار و 937 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز در این رشد، شاخص کل را همراهی کرد و تا انتهای معاملات، هزار و 189 واحد افزایش یافت و روی خانه 432 هزار و 46 واحد ایستاد.

فلزات اساسی نیز امروز علاوه بر حمایت حقوقی‌ها، قیمت‌های جذابی هم برای خرید داشتند. امروز که نمادهای فولادی زیادی با حمایت دولت در صف خرید قرار گرفتند، این نمادها وضعیت خوبی را پشت سر گذاشتند، به طوری که فولادی‌های بازار سرمایه از همان ابتدای معاملات، راه صعود را پیش گرفتند تا این که در زمان بسته شدن معاملات، شاخص فلزات اساسی 30 هزار و 827 واحد بالاتر از روز گذشته آمد و رقم 903 هزار و 909 واحد را نشان داد.

امروز در میان تمام نمادهای بورس، نمادهای «اپال»، «خساپا»، «خودرو»، «شستا»، «بوعلی»، «شپنا» و «خگستر» پرتراکنش‌‌ترین‌های بازار بودند و در این میان، نمادهای «فولاد»، «فملی»، «شستا»، «فارس»، «شپنا»، «تاپیکو» و «وغدیر» بیشترین تأثیر را روی رشد شاخص کل بازار داشتند.

در معاملات روز جاری، بیشتر نمادهای فولادی سبزپوش بودند، اما بعضی از این نمادها هم افت قیمت را تجربه کردند. نمادهای «کاوه»، «فولاد»، «فجر» و «فخوز» بیشترین رشد قیمت را در بازار امروز داشتند. علاوه بر این، «کچاد» و «کگل» هم از سبزپوشان بازار بودند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors