جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 17 اسفند 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

دومین روز سبز اسفند بورس رقم خورد/ افزایش استقبال از نمادهای فولادی

امروز با این که بورس صبح خود را قرمز شروع کرد، با استقبال بیشتر از نمادهای فولادی و سهم‌های ارزنده بازار، دومین روز سبز خود را در ماه اسفند تجربه کرد.

به گزارش فولادبان؛ صبح امروز بازار سرمایه کار خود را با رویی سرخ آغاز کرد و صف‌های فروشی که از روزهای قبل شکل گرفته بودند، امروز هم فشارهای اولیه را به بازار وارد کردند. با این حال، پس از جمع شدن این صف‌های فروش بود که اقبال بازار دوباره به سمت سهم‌های بزرگ متمایل شد. به گفته کارشناسان بازار سرمایه، امروز با ارزنده‌تر شدن سهم‌های بزرگ بازار تمایل به خرید این سهم‌ها بیشتر شده است و از طرفی، حمایت از بازار به دلیل آزاد شدن منابع ارزی ایران در کشورهای دیگر، بیشتر شده است.

در معاملات روز جاری، شاخص کل بازار بعد از گذراندن یک ریزش 5 دقیقه‌ای دوباره شروع به بالا آمدن کرد. با تشکیل صف خرید برای سهم‌های بزرگ، این شاخص دوباره جان تازه‌ای گرفت و توانست تا انتهای معاملات، 5 هزار و 863 واحد رشد کند و روی خانه یک میلیون و 175 هزار و 587 واحدی قرار بگیرد. در این میان، شاخص کل هم‌وزن نیز که در ابتدا با رشد سهام کوچک بازار، رشد کرد، در ادامه معاملات پنج دقیقه صعود و پنج دقیقه سقوط را تجربه کرد تا اینکه در آخر 92 واحد افت کرد و به 430 هزار و 851 واحد رسید.

امروز شاخص فلزات اساسی هم جان دوباره به خود گرفت. با اینکه سهم‌های این گروه بیشتر قرمز رنگ شده بودند، سهم‌های ارزنده و بنیادی این بازار، سبز شده بودند و با کمتر شدن تدریجی عرضه‌ها، این شاخص توانست خود را از بند سرخی رها کند و دست در دست شاخص کل بورس رشد کند. شاخص فلزات اساسی در انتهای معاملات رقم 872 هزار و 994 واحد را نشان می‌داد، چون امروز 8 هزار و 82 واحد رشد کرد.

در روز جاری در میان تمام نمادهای بازار سرمایه، نمادهای «اپال»، «برکت»، «شپنا»، «شستا»، «فملی»، «شتران» و «وتجارت» بیشترین تراکنش را در بازار داشتند، در صورتی که نمادهای «فولاد»، «وغدیر»، «فخوز»، «شبندر» و «شپنا» بیشترین تأثیر مثبت و نمادهای «فملی» و «وامید» بیشترین اثر منفی را روی روند حرکت شاخص داشتند.

نمادهای فولادی امروز با وجود استقبال خوب، هم قرمز در میان خود دیدند و هم سبز. در بین نمادهای سبزپوش فولادی، «فجر»، «فخوز»، «فولاد» و «کاوه» بیشترین رشد قیمت را تجربه کردند. سهام نمادهای «کگل» و «کچاد» در گروه کانه‌های فلزی سبز به تن کردند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors