جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 14 اسفند 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

کمبود فولاد در اروپا قیمت‌ها را بالا برد

قیمت ورق گالوانیزه گرم طی هفته گذشته دوباره در اروپا افزایش یافت.

به گزارش فولادبان و به نقل از متال بولتن؛ فعالان بازار به Fastmarkets گفتند تقاضا از سوی مصرف‌کنندگان نهایی و توزیع‌کنندگان فولاد، زیاد شده است. ارزیابی هفتگی Fastmarkets برای ورق گالوانیزه گرم در شمال اروپا، در هفته گذشته 850 تا 870 یورو (1033تا 1058 دلار) به ازای هر تن بود، در حالی که یک هفته قبل از آن 850 تا 860 یورو برای هر تن بود.

ارزیابی بر اساس قیمت‌های قابل دستیابی و معاملات شنیده‌شده در بازار انجام شده است. برخی منابع همچنین گفتند که خریداران ممکن است به زودی مجبور به پرداخت حدود 870 تا 880 یورو برای تضمین سفارشات خود بپردازند.

ارزیابی هفتگی Fastmarkets برای ورق گالوانیزه گرم در جنوب اروپا هم در هفته گذشته 820 تا 840 یورو به ازای هر تن بود که نسبت به یک هفته قبل از آن 10 یورو افزایش داشت.

فضای مثبت در بازار فولاد اروپا با توجه کمبود مواد اولیه و بهبود قیمت‌های بین‌المللی و همچنین تقاضای رو به افزایش از سوی مصرف‌کنندگان نهایی و توزیع‌کنندگان فولاد، پشتیبانی می‌شود.

گزارش شده است که نوردکاران فولادی در جنوب و شمال اتحادیه اروپا حجم محدودی مواد اولیه را برای اواخر سه‌ماهه دوم در دسترس دارند و به همین دلیل تأمین مواد اولیه سه‌ماهه سوم را آغاز کرده‌اند.

با این حال، برخی از فعالان بازار فکر می‌کنند که اگر تولیدکنندگان خودرو در اروپا مجبور به کاهش تولید به دلیل کمبود تراشه‌های رایانه‌ای شوند احتمال دارد فضای مثبت موجود در بازار فولاد معکوس شود.

تقاضای زیاد از بخش خودرو عامل اصلی افزایش قیمت کویل نورد گرم در اروپا در سه‌ماهه چهارم سال 2020 و آغاز سال 2021 بود. اتحادیه تولیدکنندگان اتومبیل اروپا (ACEA) هم اعلام کرده است که فروش اتومبیل‌های سواری در اتحادیه اروپا در ژانویه 24 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors