جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 14 اسفند 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

رشد قیمت شمش فولاد ایران برای سومین هفته متوالی

تولیدکنندگان شمش فولاد ایرانی با توجه به روند صعودی قیمت‌ها در بازار جهانی شمش، برای سومین هفته متوالی نرخ‌های بالاتری را در صادرات خود به دست آوردند.

به گزارش فولادبان و به نقل از متال بولتن؛ شنیده‌های Fastmarkets حاکی از آن است که این هفته تعدادی محموله شمش فولاد از کارخانه‌های مختلف ایران در محدوده 551 تا 560 دلار به ازای هر تن فوب فروخته شده است، در حالی که یک هفته قبل شمش فولاد ایران در محدوده 540 تا 545 دلار به ازای هر تن فوب فروخته می‌شد.

یکی از بزرگترین صادرکنندگان شمش فولاد ایران محموله 30 هزار تنی شمش 3sp را به قیمت 560 دلار به ازای هر تن فوب بنادر جنوبی ایران به مشتریان آسیای جنوب شرقی به فروش رسانده که زمان حمل‌ونقل آن در اواخر ماه مارس برنامه‌ریزی‌شده است.

یک منبع تجاری هم درباره این معامله گفت که 36 تا 40 دلار به ازای هر تن، برای حمل بار با یک کشتی 30 زار تنی به آسیا علاوه بر سود و هزینه‌های معاملاتی باید اضافه شود.

چندین کارخانه دیگر نیز طی یک هفته اخیر شمش 3sp  و 5sp را با قیمت 551 تا 555 دلار در هر تن فوب خلیج فارس فروخته‌اند. البته بنا بر اعلام Fastmarkets، بخشی از محموله‌ها به بازار آفریقا اختصاص داده شده است. یک منبع تولیدکننده در این‌باره گفت: هزینه حمل بار از ایران به آفریقای شمالی در حال حاضر 28 دلار به ازای هر تن است.

ارزیابی هفتگی Fastmarkets برای شمش‌های فولاد صادراتی ایران 551 تا 560 دلار در هر تن فوب در روز چهارشنبه بود که 11 تا 15 دلار نسبت به هفته قبل که قیمت‌ها 540 تا 545 دلار در هر تن بود، بالاتر است.

شنیده‌های Fastmarkets حاکی از آن است که در هفته گذشته، هیچ مزایده تختال فولاد جدید اعلام یا بسته نشده است. یکی از تولیدکنندگان بزرگ تختال ایران اعلام کرد که مزایده بعدی را هفته آینده آغاز می‌کند، اما در حال حاضر قیمت مشخصی وجود ندارد. به همین دلیل، ارزیابی هفتگی Fastmarkets برای تختال فولاد صادراتی ایران در تاریخ 3 مارس، بدون تغییر نسبت به هفته قبل 600 دلار در هر تن بود.

البته قیمت پیشنهادی یک تاجر در اندونزی برای خرید تختال فولاد ایران، 625 دلار به ازای هر تن cfr شنیده شده است. این مبلغ معادل 585 تا 589 دلار فوب بدون احتساب هزینه حمل‌ونقل، حاشیه سود و هزینه معاملات است. آخرین فروش تختال از کارخانه‌های ایرانی نیز در اواسط ماه فوریه با قیمت 580 تا 585 دلار به ازای هر تن فوب بنادر جنوبی ایران شنیده شد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors